OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och vill ha ett roligt och flexibelt arbete inom administration? Då kanske vi har tjänsten för dig!
LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSSOL + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU
Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare och genom samverkan för Norrbottens 250 000 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå och Norrbotten. Vill du också spela roll?
Avdelning fastighetsförvaltning och verksamhetsnära service inom Stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bland annat drift och underhåll av fastigheter. Avdelningen har en högst påtaglig inverkan på hur våra medborgare och besökare upplever sin vardag på arbetet, i skolan och i föreningslokalen. Sektionen ansvarar för driften av ca 660 000 kvm lokal och bostadsyta. Vi erbjuder trevliga arbetskamrater, nybyggda arbetslokaler, kompetensutveckling och goda anställningsvillkor. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.
Som handläggare vid sektion Fastighetsutveckling arbetar du med varierande administrativa uppgifter där uppgifterna kan bestå av bokningar, dokumentation, ekonomiadministration, svara på skrivelser etc. Du är mycket ansvarstagande och självgående i ditt arbete. Vidare bidrar du aktivt till avdelningen och sektionens övergripande mål.
I ditt dagliga arbete genomför du bland annat
• Kontering och fakturering
• Hantera ärenden i diariet
• Skriva beslutsunderlag
• Stötta i dokumentering av processer
• Utredningar och uppföljningar inom olika områden
• Deltar i olika utvecklingsgrupper
Din profil
Du har relevant dokumenterad utbildning inom kontor, administration eller motsvarande erfarenheter som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga. Du har tidigare arbetat med administrativa uppgifter där ekonomiadministration varit en del av ditt arbete. Vidare har du erfarenhet att jobba med budget och projektuppföljning. Du har goda kunskaper inom Officepaketet och lär dig andra verksamhetssystem snabbt. Att du uttrycker dig väl både i tal och skrift ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Facklig representant: Mattias Åhman, Vision, 0920-45 36 36.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Veronica Nylund via e-post: veronica.nylund@studentconsulting.com.
Sista ansökningsdag: 2023-03-08.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584