Handläggare till företag inom bilbranschen

Handläggare till företag inom bilbranschen

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och söker ett arbete där du har daglig kontakt med kunder och återförsäljare i kombination med mycket administrativt arbete i ett högt tempo?

Barona söker en handläggare till som kommer att bli en del av avdelningen Service Operations, kundserviceavdelningen som hanterar serviceavtal och som idag består av 19 medarbetare.

Avdelningen Operations ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gällande finansieringsavtal med tillhörande tjänster. Avdelningen är fördelad på fyra grupper och gruppen Service Operations ansvarar dels för kundservice och support, både via mail och telefon, samt det administrativa flödet gällande serviceavtal och tillhörande tjänster. Från avtal till avslut och alla däremellan förekomna ändringar. Gruppen hanterar också test- och skadedebitering i samband med återlämning av företagets operationella leasingbilar. Företagets kunder är privatpersoner, företag, återförsäljare, övriga avdelningar inom företaget samt märkesgruppers försäljnings- och servicefunktioner.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att besvara frågor från kunder och återförsäljare över telefon och mail gällande serviceavtal. Utöver detta består arbetet också av support till återförsäljare och övriga avdelningar inom företaget i såväl system- som produktfrågor samt support till slutkund i diverse avtalsfrågor. Aktivering och avslut av serviceavtal, handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor, back-loghantering m.m. är några vanligt förekommande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs minst gymnasieexamen, meriterande om du har en högskoleutbildning och/eller kunskap av att arbeta med kundservice och administration, gärna med erfarenhet från bilbranschen, tidigare arbete som servicerådgivare eller inom servicemarknad. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du har även goda datorkunskaper

För att lyckas i rollen har du förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar och sätter stort värde i att bemöta kunden på ett professionellt sätt i alla lägen. Som person är du lösningsfokuserad och har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att kunna prioritera samt arbeta självgående på ett organiserat och effektivt sätt.


Plats: Södertälje

Tjänsten är på heltid med start omgående. 

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linn Ståhl på linn.stahl@barona.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 april 2021
  • Ansök senast: 7 maj 2021

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024