Handläggare till Företagskredit

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ansvarsfull och strukturerad Handläggare som drivs av att skapa goda kundrelationer till Företagskredit inom vårt affärsområde AFT, som hanterar företagsfakturering med eller utan finansiering. AFT erbjuder en rad finansieringslösningar såsom factoring, fakturaköp och företagskredit.

Vad innebär rollen?
Som Handläggare inom Företagskredit kommer du att handlägga hela kreditstocken vilket bland annat innebär att analysera inkommande ansökningar, besvara inkommande frågor på mail och telefon samt dagligen se över kreditbevakningar. Vidare kommer du även utvärdera och analysera våra kreditmallar samt göra manuella kreditbeslut när det väl krävs.

Företagskrediten är en automatiserad produkt där kunden får en kredit genom att ansöka via vår hemsida, och arbetet innebär såväl mycket kundkontakt som ett ansvar för att utveckla och förbättra den automatiserade produkten och processerna.

I den här rollen kommer du att arbeta i ett härligt team om totalt 3 personer, och det är viktigt för oss att du trivs i vårt team där vi prioriterar mycket kommunikation och samarbete för att fatta de bästa kreditbesluten. Som Handläggare på Företagskredit får du vara med om ett händelserikt och spännande arbete där mycket nytt kan hända under kort tid!

Erfarenhet och kvalifikationer

- Erfarenhet av administrativt arbete, där du gärna arbetat med siffror och analys
- God förmåga att skapa kundrelationer och leverera bra service
- Vana att använda telefonen och mailen som arbetsverktyg
- Tidigare erfarenhet av kreditbedömningar av företag (meriterande)
- Flytande kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska


Vem är du?
Vi söker dig som arbetar på ett strukturerat sätt med god ordning och reda, har en god initiativförmåga och alltid sätter kunden i fokus. Vidare är du en lagspelare som trivs i samarbete, även om du också har förmågan att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Eftersom arbetet är väldigt brett och omväxlande gäller det att du inte är rädd för förändringar, samt har förmåga att prioritera och sätta upp mål.

Om Svea
I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024