OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du göra en samhällsinsats till nytta för såväl människor som företag? Har du en fullständig gymnasieutbildning och minst ett års arbetslivserfarenhet inom handläggning eller liknande (t.ex. handläggning hos annan myndighet, kommun, a-kassa eller inom försäkringsbolag, bank, inkasso mm)? Är du serviceinriktad och har erfarenhet av kundmöten, god datorvana och mycket goda kunskaper i svenska? Då vill vi ha din ansökan redan idag! Nu söker vi flera handläggare till Försäkringskassan i Stockholm för ett uppdrag med start 1 oktober till och med årsskiftet, med möjlighet till förlängning. I den här varierande tjänsten arbetar du med att utvärdera information, utreda och kommunicera förslag till beslut samt besluta i ärenden gällande inkomstutredningar för egna företagare.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ytterligare information om Försäkringskassan och dess uppdrag finns att tillgå via myndighetens hemsida www.forsakringskassan.se
Ansvarsområden
På grund av ett ökat ärendeinflöde kopplat till pågående pandemi behöver Försäkringskassan tillfälligt förstärka avdelningen med ett antal konsulter. Som handläggare kommer du utvärdera information, utreda och kommunicera förslag till beslut samt besluta i ärenden gällande inkomstutredningar för egna företagare. Rollen passar dig som har förmåga att självständigt söka och tolka information och att omsätta den i praktiken. Som handläggare kommer du ha mycket kontakt med kunder via telefon och vi ser därför att du är serviceinriktad och trivs i en kommunikativ roll.
Du får möjlighet till en bra introduktion med en introduktionsutbildning som kommer att genomföras under ca 8 arbetsdagar med start 1 oktober 2021. Ansvarig chef kommer tillsammans med handledare också finnas till hands som stöd och vägledning vid eventuella frågor som dyker upp i ärendehandläggningen.
Arbetet sker i Försäkringskassans lokaler i Hägersten. På grund av rådande omständigheter kan arbetet dock komma att behöva utföras på distans.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Genomföra inkomstutredningar för egna företagare.
Utvärdera information, utreda och kommunicera förslag till beslut samt besluta i ärenden.
Självständigt söka och tolka information och att omsätta den i praktiken.
Kontakt med kunder via telefon.
Arbetstider
Heltid, med start 1 oktober 2021 och med en uppdragslängd på tre månader, möjlighet till förlängning. Arbetstid kl. 08:00-16:30 inklusive lunch 30 min.
Kvalifikationer
Som handläggare behöver du vara kvalitetsmedveten, mål- och resultatinriktad och ha god kommunikativ förmåga. Du förstår och värdesätter människors olikheter och kan kombinera hög kvalitet med hög effektivitet. Du är dessutom är mycket serviceinriktad, har förmåga att arbeta självständigt (efter introduktionsutbildning) och kan läsa, tolka och förstå regelverk och omsätta teori i praktisk handläggning
Här behöver du:
Har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete (t.ex. handläggning hos annan myndighet, kommun, a-kassa eller inom försäkringsbolag, bank, inkasso mm)
Har erfarenhet av att arbeta med handläggning eller beslutsfattande i någon form
Har erfarenhet av kundmöten
Har god datorvana
Har mycket goda kunskaper i svenska
För den här tjänsten krävs att du inte har någon anmärkning vid en kreditupplysning/UC- kontroll.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-09-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044