OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av uppdraget
Vi vill genom denna annons vända oss till dig som redan är utbildad kronofogde, eller kronoinspektör och som vill utvecklas, lära nytt och tillämpa dina erfarenheter i arbetet med exekutiv försäljning av fastigheter och bostadsrätter.
Som medarbetare på försäljningssektion handlägger och bereder du ärenden angående fastigheter eller bostadsrätter som ska säljas exekutivt. Arbetet med att för- och efterarbeta exekutiva auktioner avseende utmätta fastigheter och bostadsrätter bedrivs i en virtuell sektion. I handläggarrollen finns även utrymme att hålla exekutiva auktioner.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter är mycket varierande. I arbetet ingår till exempel att välja försäljningsform, planera auktioner, meddela och underrätta om auktion, annonsera, upprätta sakägarförteckningar och hålla fördelningssammanträde.
Du har kundkontakter via telefon och mejl med köpare, säljare (gäldenärer), borgenärer och allmänhet. Du har ett nära och intensivt virtuellt samarbete via Skype med dina kollegor, utmätande kronoinspektörer, kronofogdar och handläggare.
Auktionsplaneringen rullar varje vecka, året runt eftersom egendomen ska vara såld inom fyra månader från utmätningsdagen. Du och dina kollegor har ett gemensamt ansvar för resultatet och din chef skapar rätt förutsättningar för dig och ert arbete.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som
- är färdigutbildad kronoinspektör, kronofogde eller i övrigt har kompetens att fullgöra relevanta arbetsuppgifter enligt Kronofogdemyndighetens delegationsordning
- har körkort för bil med manuell växellåda
- har goda it-kunskaper
- har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Du har personliga egenskaper som innebär att du har gott omdöme och är analytisk med god slutledningsförmåga. Du har även en förmåga att vara stabil och förtroendeingivande i möten med människor i utsatta situationer. Du tycker om att samarbeta och kommunicerar enkelt om svåra saker. Du är flexibel och tycker om förändring. Du behöver tycka om att göra rätt från början, att arbeta med ständiga deadlines samt att ge och ta återkoppling. Du har god kännedom om processen från utmätning till fördelning av pengar.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet från arbetet som Kronoinspektör eller Kronofogde inom myndigheten.
Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Placeringsort är Göteborg. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.
Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.
Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:
https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html
Ett jobb som räknas, för andra och för dig!
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.
Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13