OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Handelsanställdas A-kassas huvudsakliga verksamhet är att utreda och fatta beslut i enlighet med lagen om arbetslöshetsförsäkring (ALF). Handläggning sker på fyra orter i Sverige. En av våra viktigaste arbetsuppgifter är att i den hanteringen ge våra medlemmar en effektiv och kvalitativ service.
Två visstidsanställningar till Göteborgskontoret efter överenskommelse till och med 31 december 2014
Som A-kassehandläggare ansvarar bl a du för:
- bereda handlingar i ÄGA och OAS
- att ge god service till medlemmar, avdelningar, myndigheter och andra, såväl skriftligt som muntligt
- Självständigt göra rättssäker och saklig bedömning av första beslutet gällande arbetslöshetsersättning
- göra självständiga bedömningar samt beslut i ärenden gällande arbetslöshetsförsäkringen samt nivå på aktivitetsstöd
- kontakt med avdelningar och myndigheter
-
Vi ser gärna att du:
- klarat av gymnasiestudier
- har erfarenhet av att ge professionell service
- har god datavana
- arbetat med administrativa arbetsuppgifter (erfarenhet av arbete med arbetslöshetsförsäkringen är meriterande)
Egenskaper vi eftersöker är:
God förmåga att strukturera arbetet och ta eget ansvar för att uppnå resultat och målsättningar. Lätt för att möta människor och samverka med andra. Tålamod och lyhördhet men med ett effektivt förhållningssätt. Hög integritet krävs eftersom detta utgör myndighetsutövning. Arbetslöshetskassan spelar en mycket viktig roll för den som blir arbetslös och förväntningarna är att kassan håller en hög effektivitet och kvalitet. Därför vill vi ha dig som både kan hålla en hög produktivitet men också kan fokusera på att göra rätt och riktigt från början.
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa