OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Utbildningsenheten är en av tio enheter inom universitetets gemensamma förvaltning. Enheten är uppdelad i fyra sektioner och vid enheten arbetar cirka 100 personer. https://www.gu.se/om-universitetet/hitta-organisation/utbildningsenheten
Inom enheten arbetar vi utifrån värdeorden öppenhet, samarbete, professionalitet och tydlighet för att skapa en god arbetsmiljö med ett respektfullt och trevligt klimat mellan kollegor. Utbildningsenheten är sedan 2017 HBTQI-certifierade.
Sektionen för antagning är en av sektionerna vid Utbildningsenheten och ansvarar för all antagning till kurser och program på grund- och avancerad nivå, samordnar universitetets valideringsarbete och anordnar högskoleprovet.
Sektionen för antagning söker nu en medarbetare till gruppen för högskoleprovet. Gruppen består av tre medarbetare varav en samordnare som leder gruppens arbete.
Arbetsuppgifter
Som handläggare för högskoleprovet är du med och anordnar högskoleprovet i Göteborgsområdet. Arbetsuppgifterna bjuder på stor variation men dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att administrera provdeltagare, provpersonal och provlokaler samt bedöma intyg för provdeltagare med funktionsvariation. Kontakt med provdeltagare och personal via mail och telefon är en betydande del av arbetet.
Vår verksamhet är dynamisk och präglas av ständig utveckling och du förväntas aktivt ta del i sådana processer. Gruppens arbete kännetecknas av samarbete och delaktighet samt erbjuder stora möjligheter att själv påverka och utveckla. Även handläggning kopplat till sektionens övriga arbete ingår i arbetsuppgifterna under delar av året.
Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Tidigare erfarenhet av arbete inom högskoleadministration, annan handläggning eller myndighetsutövning är meriterande.
För att lyckas i detta arbete krävs att du är noggrann, stresstålig, strukturerad och flexibel samt att du har en utvecklad servicekänsla och god kommunikationsförmåga. Som person har du förmågan att självständigt kunna planera, organisera och prioritera arbetet samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt som driver arbetet framåt och vill vidareutveckla administrativa rutiner både tillsammans med andra men även självständigt.
Tjänsten kräver att du kan uttrycka dig mycket väl på svenska såväl som på engelska både i tal och skrift och att du känner dig bekväm med att prata inför större grupper. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi ser att du är en person med hög ambitionsnivå som trivs i en miljö som kännetecknas av nära samarbete där tempot ofta är högt.
Anställning
Anställningen är tidsbegränsad till och med 2023-08-14 på 100% med placering tills vidare vid Utbildningsenheten. Tillträde 15/8 eller enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Anders Bohm, Sektionschef, anders.bohm@gu.se, tel: 031-786 9856.
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan
För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-07-05
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.