Handläggare till huvudregistraturen

Handläggare till huvudregistraturen

Arbetsbeskrivning

Region Sörmland, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Region Sörmlands verksamheter är viktiga för alla som bor och verkar i Sörmland. Region Sörmland är en politiskt styrd organisation som förvaltar och utvecklar välfärden för Sörmlands invånare. Regionen erbjuder hälso- och sjukvård samt tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik och ett rikt kulturutbud.

Staben för demokrati och insyn är en stödfunktion till det politiska beslutsfattandet. Staben består av huvudregistratur, informationsstyrning och nämndsekretariat. I staben är vi 13 medarbetare som tar ett helhetsansvar inom dessa områden och arbetar både styrande och stöttande mot regionens verksamheter.

Vi söker en handläggare till regionens huvudregistratur. Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare som tycker att det är roligt att arbeta på en myndighet och som vill utveckla rollen utifrån verksamhetens behov och omvärldens skiftande krav på offentlig förvaltning.

Dina arbetsuppgifter
Huvudregistraturen letar efter en administrativt kunnig och serviceinriktad medarbetare som trivs med ett teambaserat arbetssätt. Vi söker dig som har erfarenhet av diarieföring och registrering av handlingar i offentlig förvaltning. Rollen ger ett varierat arbetsinnehåll där du får bidra till att utveckla rutiner och processer, möjlighet att påverka arbetet inom ditt arbetsområde och delta i utvecklingsprojekt.
Du är verksamhetens givna stöd i frågor som rör diarieföring och dokumenthantering samt en viktig kugge i myndighetens strukturer inom informationshanteringsområdet.
Arbetsuppgifterna består bland annat av att:

• hantera både analog och digital post
• stöd och support i verksamhetssystemet Public 360 riktade till regionens registratorer och andra tjänstepersoner
• framtagande av rutiner och andra styrande dokument inom områden allmänna handlingar, diarieföring, vård av analoga och digitala handlingar
• hantering av begäran om allmänna handlingar, såsom tillhandahållande och sekretessprövning.

I rollen förväntas du ta ansvar för att hantering av allmänna handlingar sker lagenligt och effektivt. Arbetet innebär nära kontakt med kollegor, förtroendevalda politiker, tjänstepersoner inom såväl regionen som andra myndigheter och allmänheten.

Din kompetens
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning, på kommunal, regional eller statlig nivå. Du bör ha arbetat med kvalificerad administration i några år och ha god datorvana. Vi ser också att du som söker har god kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen, kommunallagen samt dataskyddsförordningen (GDPR).
Du har lägst gymnasieexamen och vi ser det som meriterande om du har en påbyggnad inom till exempel registratur eller administration.

Som person är du är strukturerad och noggrann vad gäller dina arbetsuppgifter samt kommunikativ och flexibel i ditt förhållningssätt mot kollegor och andra personer du kommer i kontakt med utifrån dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att se helheten och arbetar bra både självständigt och i grupp. Du vill arbeta i en roll som ger dig möjlighet att kombinera återkommande arbetsuppgifter med insatser för att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef staben för demokrati och insyn Vanessa Blanco, 072-142 83 89.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på huvudregistraturen!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-12-04.
Intervjuer kommer att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 4 december 2022

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024