OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
Vårt uppdrag inom inhyrd bemanning är att vara en samordnande enhet mellan verksamheter och avtalade leverantörer, så att Region Gävleborgs verksamheter kan bedrivas vid de tillfällen då de saknar intern personal och eller kompetens. Vi har ett enhetligt arbetssätt och förhållningssätt utifrån lagen om offentlig upphandling, med målsättningen att tillsätta beställningar utifrån verksamhetens behov.
ARBETSUPPGIFTER
Inhyrd bemanning ansvarar för att ha kontroll på hela det administrativa flödet vid beställning av inhyrd vårdpersonal och att vara länken mellan beställande enhet (verksamheten) och leverantör (bemanningsföretagen).
Hos oss får du
• en strukturerad introduktion
• vara en viktig del av ett team med god sammanhållning
• vara med att göra skillnad för Region Gävleborgs verksamheter.
Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
KVALIFIKATIONER
För att trivas i uppdraget som handläggare på inhyrd bemanning behöver du vara bekväm med att ta egna initiativ samt driva din egen utveckling såväl som verksamhetens. Du är van att hantera flera uppdrag och uppgifter parallellt. Vi ser därför att du har god vana av att planera, strukturera och prioritera. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd samt har lätt för att skapa och utveckla förtroendefulla relationer med ett konsultativt förhållningssätt. Vi söker dig som är flexibel, kan anpassa sig till snabba förändringar och trivs att arbeta i ett högt tempo. Vi är ett team som strävar mot samma gemensamma mål, vi ser vikten i att strukturera arbetet på ett effektivt sätt för att ge goda förutsättningar för att göra ett bra arbete.
I rollen som handläggare ska du ha
• relevant högskoleutbildning inom samhällsvetenskapligt område så som PA eller motsvarande
• god datorvana i Officepaketet och ha förmågan att snabbt lära dig nya system
• god kommunikativ förmåga att kunna uttrycka dig i såväl tal som skrift
• erfarenhet av arbete med hög grad av serviceinriktning och kundorientering.
För den här tjänsten är det meriterande om du har god kunskap och förståelse gällande offentlig upphandling (LOU).
ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.
I regionstyrelseförvaltningen samlas arbetet med ledningsfrågor, stödfunktioner, forskning och utveckling samt våra förtroendevalda. Här arbetar vi bland annat med att hålla våra fastigheter i toppskick, att ekonomi, teknik och personal tas om hand på bästa sätt och att forskning och stöd bidrar till att utveckla Gävleborg.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.