Handläggare till insamlingsenheten på SCB

Handläggare till insamlingsenheten på SCB

Arbetsbeskrivning

SCB:s främsta uppgift är att förse användare och kunder med statistik för beslutsfattande, debatt och forskning. Det gör de i huvudsak på uppdrag av regeringen och olika myndigheter. De har även kunder i det privata näringslivet och bland forskare.

Insamlingsenheten ansvarar för postal och digital datainsamling av uppgifter från företag, organisationer och individer. Insamlingsenheten ansvarar även för uppgiftslämnarkontakter och granskning under insamlingens gång. På enheten hanteras insamling som finansieras av anslag såväl som av andra statistikansvariga myndigheter. Insamlingsenheten består av 6 sektioner som har olika ansvarsområden.

Om tjänsten
Du kommer att förstärka Insamlingsenhetens sektioner och i huvudsak arbeta med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter. Arbetet innebär bland annat att självständigt utifrån arbetsrutinbeskrivningar och samarbete i respektive produktionsteam, kunna besvara frågor från uppgiftslämnare både via telefon och e-post. Arbetet innefattar också granskning av företags- och organisationers inlämnade data samt återkontakter för att säkerställa riktiga uppgifter. Även andra arbetsuppgifter utöver de som nämns ovan kan förekomma.

Kompetenskrav
-Gymnasium eller likvärdig utbildning.
-Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
-Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
-Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Utöver detta ser vi även att du har:
-Studieförberedande gymnasieutbildning i kombination med minst två års erfarenhet av ekonomi på företag och/eller offentliga organisationer (exempelvis kommuner) och/eller erfarenhet av administration kring grundskola, gymnasium och vuxenutbildning.
- Du är självständig
- Du har förmåga att strukturera ditt eget arbete, erfarenhet av att möta företag och/eller organisationer i rådgivande situation gällande företagsekonomi och/eller grundskola, gymnasium och vuxenutbildning
- Du har vana att arbeta med tabeller och datamängder i Excel, vara noggrann och samtidigt ha förmåga att se helheten, för att kunna avgöra om en parameter är avgörande för den aktuella statistiken.
- Du har kunskap om grundläggande begrepp inom företagsekonomi och lönehantering.

Omfattning
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är heltid.
Uppdraget har start v 11 och pågår till V52, därefter kan möjlighet till förlängning finnas.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Furusjö eller via Adeccos växel 010-173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt via telefon: 08-598 980 10

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 6 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 23 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024