Handläggare till Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) är en statlig myndighet under Socialdepartementet. IVO finns till för vård- och omsorgstagarna och myndighetens uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten har ca 770 anställda fördelat på flera regionala kontor. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta som handläggare på en myndighet med det viktiga uppdraget att bidra till en säker, trygg och kvalitativ vård och omsorg i vårt samhälle? Drivs du av arbetsuppgifter där du får möjlighet att använda din initiativ- och problemlösningsförmåga? Då vill vi gärna berätta mer! Nu letar Inspektionen för vård och omsorg efter tre nya medarbetare som vill ta sig an rollerna som handläggare på myndigheten i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Det betyder att vi ständigt får in tjänster från myndigheter där de söker skickliga Handläggare. Just nu är det Inspektionen för vård och omsorg som är i behov av tre handläggare till Enheten för statistik och register. Enheten tillhör Analysavdelningen, som är placerad i Stockholm, och arbetar med att framställa myndighetens statistik samt med handläggning och kvalitetssäkring av IVO:s register.

Som handläggare på IVO kommer du att både ge och få värdefull kunskap inom organisationen och bidra till samhället i stort. Genom att visa intresse skapar du också ett tillfälle att nå ut med vad just du har för tidigare erfarenheter och drivkrafter, samtidigt som vi kan bidra till ditt nästa steg. Vi finns här för att tillsammans med dig, skapa bästa möjliga förutsättningar till att just din ansökan möter kravet på efterfrågan från våra myndigheter.

Exempel på dina arbetsuppgifter 

Hantering av anmälningar till IVO:s register i nära samverkan med medarbetare på enheten.
Hantering av inkommande frågor och begäranden om utlämnande av information.
Kvalitetssäkring och registrering av uppgifter som anmäls till registren.
Kommunikation (skriftligt och muntligt) med externa parter såsom företrädare för kommuner, vårdgivare och enskilda samt internt med kollegor på IVO.


Krav för tjänsten

Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig förvaltning
God IT- och datorvana
Vara flexibel med god initiativ- och problemlösningsförmåga


Meriterande krav för tjänsten

Erfarenhet av administrativt arbete i hälso- och sjukvården och/eller socialtjänsten


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start den 15 augusti och pågår fram till den 31 december 2022, med möjlighet till förlängning.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-07-31. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss. 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss  

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.   

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 3 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024