Handläggare till integrationsenheten för handläggning av nyanlända

Arbetsbeskrivning

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när ”Förbifart Stockholm” är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att ”ständigt göra allt lite bättre”. Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

INTEGRATIONSENHETEN ansvarar för mottagandet av nyanlända vuxna och barnfamiljer samt ensamkommande barn och är uppdelad i två arbetsgrupper. För närvarande arbetar fyra socialsekreterare vardera i arbetsgrupperna.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ha ett spännande och omväxlande arbete och är intresserad av att arbeta med insatser som gör skillnad för nyanlända vuxna och barnfamiljer som anvisas till Ekerö kommun inom ramen för det kommunala flyktingmottagandet. Du kommer att arbeta inom mottagning och bosättning av nyanlända vuxna och familjer samt myndighetsutövning enligt SoL, bl a försörjningsstöd.

Integrationsenheten erbjuder dig en dynamisk, utmanande och rolig arbetsplats där vi tillsammans genom kreativitet och nytänkande påverkar och utvecklar enhetens metoder och arbetssätt för att på bästa sätt hjälpa nyanlända till en framgångsrik integration.

Kvalifikationer

Socionomexamen.

Du behöver kunna arbeta självständigt likväl som att arbeta/samverka med andra. Arbetet förutsätter att du kan motivera, stödja och arbeta lösningsfokuserat.

B-körkort.

Tillträde: Snarast, efter överenskommelse. Urval kommer att ske löpande.

Omfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidare


Övrigt

Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun EKERÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 september 2017

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Socialsekreterare, mottagning barn- och unga

Socialsekreterare, mottagning barn- och unga

22 november 2024

22 november 2024