Handläggare till it-avdelningens kansli

Handläggare till it-avdelningens kansli

Arbetsbeskrivning

Som anställd på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.
Polisens it-avdelning har cirka 1000 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens cirka 34 000 medarbetare. It-avdelningens kansli tillhandahåller stöd och styrning inom områdena administration, ekonomi och uppföljning samt it-inköp och därtill juridiskt stöd avseende it-upphandlingar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en handläggare med inriktning mot it-avdelningens lokal- och arbetsplatssamordning. Du kommer att vara sammanhållande för samtliga frågor som berör lokaler och arbetsplatser med fokus på Stockholm där mestadelen av vår personal är placerad. Du leder ditt eget arbete och tar fram planer för hur olika aktiviteter genomförs och redovisar detta på ett tydligt sätt för mottagaren. Kommunikation kring olika moment sker såväl muntligt som skriftligt och du har förmåga att lätt sätta ihop exempelvis presentationsmaterial anpassat efter målgrupp. I den löpande kommunikationen ingår också att ta fram underlag för beslut där tydlighet återigen är ett ledord. Uppdraget kräver ett proaktivt och långsiktigt förhållningssätt likväl som du är flexibel och snabb när det behövs för att ta fram kreativa lösningar. Du arbetar självständigt och samverkar såväl inom som utom avdelningen för att på ett effektivt sätt lösa ditt uppdrag. Arbetsmiljöfrågor är något du gärna engagerar dig i och på sikt kommer du att ha en central roll i avdelningens systematiska arbetsmiljöarbete. Att ge service och skapa goda relationer är något du ser som självklart i ditt förhållningssätt mot de du möter i din vardag.

KVALIFIKATIONER
• lägst gymnasieexamen

• minst ett års yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant, i närtid

• några års aktuell erfarenhet av att självständigt leda uppdrag inom lokalsamordning

• arbetslivserfarenhet av dokumentation och uppföljning inom samordnande arbete

• god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Meriterande
Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av att ha arbetat som konsult med lokalförsörjningsfrågor

• erfarenhet av beredning av ärenden

• erfarenhet av arbetsmiljöfrågor

• erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är målmedveten och driven, du är också duktig på att leda projekt. Du har lätt för att se helheten, dokumenterar och kan självständigt prioritera, planera och följa upp ditt arbete. Din kommunikations- och samarbetsförmåga värdesätts högt och vidare är du serviceinriktad samt har en hög integritet. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta inom polisen.

Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29/9 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024