Handläggare till Kammarkollegiet

Handläggare till Kammarkollegiet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Handläggare kommer du att arbeta med att bokföra och registrera rekvisitioner för utbetalning via ekonomisystemet UNIT4 ERP. I tjänsten ingår att i övrigt vara behjälplig med gruppens arbetsuppgifter gällande utbetalningar, bidragsansökningar och -återrapporteringar samt registrering av ärenden i ärendehanteringssystemet Platina.

I din roll som Handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Bokföra och registera rekvisitioner
- Hantera utbetalningar, bidragsansökningar och årsrapporteringar
- Registrering av ärenden i ärendehanteringssystem

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med start 19 augusti och beräknas pågå t om 1 mars 2025.

Arbetet genomförs på plats på Kammarkollegiets huvudkontor på Slottsbacken 6 i Stockholm, med vissa möjligheter till arbete på distans.

Krav för tjänsten:
- Gymnasieexamen
- Två (2) års arbetslivserfarenhet med ekonomiadministrativa uppgifter.
- Goda kunskaper i Adobe Reader och Microsoft Excel.
- Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift.
- Kunna redovisa minst ett (1) referensuppdrag som har genomförts inom motsvarande område.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ERP / Agresso.
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina.
- Erfarenhet av leverantörsreskontra.

Om dig
Vi söker en noggrann och strukturerad handläggare som kan säkerställa korrekt hantering av finansiell information. Du bör ha goda kommunikationsfärdigheter i svenska, både i tal och skrift, och kunna arbeta självständigt samt förmågan att samarbeta med dina kollegor

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 
Sista ansökningsdag 26/6. 

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2024
  • Ansök senast: 26 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024