Handläggare till kansli- och utvecklingsenheten

Handläggare till kansli- och utvecklingsenheten

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille kommun är ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbar med korta beslutsvägar. Här uppmuntras förvaltningsövergripande samarbeten och medarbetarna ges möjligheter att utvecklas och växa i sina roller. Verksamheten styrs av politiskt uppsatta mål för invånarnas och medarbetarnas bästa, vilket gör vårt arbete både varierat, utmanade och komplext.

På kommunhuset i centrala Partille finner du kommunstyrelseförvaltningens kansli- och utvecklingsenhet, som med sina specialistkompetenser ansvarar för att samordna, stödja och följa upp kommunövergripande processer. Vi arbetar brett och strategiskt med områden som folkhälsa, hållbarhet, omvärldsbevakning och kvalitetsutveckling.


ARBETSUPPGIFTER
Tycker du att kommunal utveckling är spännande? Nu har du möjlighet att söka en omväxlande och utvecklande tjänst där du kommer att få arbeta med frågor som står högt upp på den politiska agendan och som rör utvecklingen i Partille kommun.

Som handläggare på kansli- och utvecklingsenheten kommer du att ha en bred roll med flera olika ansvarsområden. Du kommer att driva utredningar, skriva tjänsteskrivelser och ta fram beslutsunderlag i olika aktuella frågor. Utredningsarbetet bedrivs självständigt eller tillsammans med andra, ibland i projektform. Eftersom det är riksdagsval under 2022 kommer du också att vara en del av kommunens valorganisation som förbereder och ansvarar för arrangemanget. En liten del av arbetet innebär sekreterarskap i vårt arvodesutskott. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten är du med och driver den digitala utvecklingen framåt, förbättrar kommunens administrativa rutiner och processer och driver andra viktiga utvecklingsfrågor.

Tjänsten avser en tidsbegränsad anställning om 10 månader med goda chanser till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Till denna tjänst söker vi dig som har högskoleutbildning inom juridik eller offentlig förvaltning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor, allra helst inom kommunal verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med processinriktat förbättringsarbete och genomlysningar, liksom att du har kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen.

Vi ser att du som söker är en självgående person med god förmåga att strukturera och driva arbetsprocesser framåt. Du är en orädd och utåtriktad relationsskapare, som värderar samarbete och samverkan med andra högt. Du är mån om att uppnå resultat och planerar och genomför aktiviteter som gynnar verksamhetens mål. Rollen passar dig som tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Vidare ser vi att du är en energisk person som tar dig an nya arbetsuppgifter med stort engagemang då tror vi att du kommer att trivas riktigt bra hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

http://www.partille.se

Sammanfattning

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024