Handläggare till kompetensenheten, HR-avdelningen

Handläggare till kompetensenheten, HR-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare söker vi dig som har dokumenterad erfarenhet, fallenhet och intresse av administrativa uppgifter som vill vara med och bidra till utvecklingen av Sveriges största myndighet.
I uppdraget som administratör ingår arbetsuppgifter av administrativ karaktär så som t ex:

• Hantering av funktionsbrevlådor
• Bevakning, samordning, fördelning och uppföljning av aktiviteter, frågor, remisser, delningar och samrådsförfrågningar och svar inkomna till enheten via funktionsbrevlådor
• Diarieföring med tillhörande arkivering samt varierande administration inom ramen för enhetens verksamhetsområde
• Mötesbokningar samt administration inför möten samt både dokumentation och sammanställning av underlag till och anteckningar från olika möten
• Stödja chefer, projektledare i administrativa göromål t ex ta fram efterfrågade underlag kopplat till utveckling, omställning och support
• Planera möten
• Sammanställning av underlag
• Beställningar, fakturor och inköp
• Hantering av operativa ärenden som uppstår med kort varsel

Vår organisation präglas av att en stor del av arbete och kontakter sker på distans.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Lägst gymnasieexamen i kombination med flera års erfarenhet från självständigt arbete i en administrativ roll med dokumenterad förmåga till stort eget ansvarstagande
• God erfarenhet av att arbeta i Office-paketet (Outlook, OneNote, Excel, Word och Powerpoint)
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du även har:
• Verkat i en liknande roll inom Polismyndigheten, eller annan offentlig verksamhet som bedöms relevant av arbetsgivaren
• Erfarenhet av intern kommunikation samt intranät
• Förmåga att lära sig nya IT-system
• Erfarenhet av att författa samt anpassa texter och PM efter olika målgrupper
• Erfarenhet av beslutskrivning
• Arbetslivserfarenhet från Polismyndigheten

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, kommunikativ och van att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt. Du trivs i en roll där du bidrar till att skapa goda relationer, förtroende och att ge högkvalitativ service. Du behöver ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter liksom se möjligheter istället för begränsningar. Du är inte rädd att hugga i, tar egna initiativ för att lösa frågor som uppstår och hittar möjligheterna till återhämtning under arbetsdagen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2023
  • Ansök senast: 2 oktober 2023

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024