Handläggare till Kontaktcenter

Handläggare till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och vill jobba med att vägleda stadens invånare? Vill du arbeta i ett team där vi fokuserar på kvalité, service och glädje? Då kanske det är just dig vi söker till Kontaktcenter!

På Kontaktcenter är vi 25 medarbetare som arbetar med att besvara frågor och vägleda mot olika områden; äldre och funktionsnedsättning, bo och bygga samt skola och förskola. Trivs du med att hjälpa andra kommer du garanterat gå hem från jobbet varje dag med en bra känsla av att du gjort skillnad. För det gör vi, varje dag.

Kontaktcenter är sedan årsskiftet en del av Stadsledningskontoret. Besök vår hemsida www.vasteras.se om du vill veta mer om vår organisation och vad vi gör för samhället.

ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med oss kommer du att vägleda personer i frågor inom våra verksamhetsområden. Du kommer även att ta emot synpunkter och hantera ansökningar och felanmälningar som kommer in. En stor del av kontakten är via telefon, mail och sociala medier men vi har även personliga möten i Stadshusentrén. Du kommer att arbeta dagtid och har ett fast schema där även enstaka kvällsmöten kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker efter dig som brinner för service och älskar att få ha kundkontakt för Västerås Stad. För att du ska vara aktuell i tjänsten behöver du ha godkänd gymnasialutbildning, det är meriterande om du har en eftergymnasial examen. Det är också meriterande om du är utbildad undersköterska då ärendet kan även handla om vård- och omsorgs området.

Du har goda kunskaper i svenska, engelska, och har även erfarenhet inom system som Flexite, TRIO, Extens och Västerås kommunala struktur. Vi använder många olika system i vårt dagliga arbete och därför är det viktigt att du är en van datoranvändare och kan söka information digitalt. Du har en bred erfarenhet av serviceinriktat arbete med fokus på kundkontakt och har även erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet med kontaktcenter/kundcenter.

Du trivs bäst på jobbet när du får bemöta kluriga frågor och använda din goda kommunikation. Du är tydlig i din information och har en förmåga att anpassa ditt bemötande beroende på vem du har kontakt med. Eftersom vårt jobb till stor del sker i kontakt över telefon är det viktigt att du är inlyssnande och har en vilja att hitta lösningar.

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

Alla tillsvidareanställda i Västerås stad har en krigsplacering. Det innebär att du som person kan behöva tjänstgöra när det är höjd beredskap.Skyldigheten att tjänstgöra inträder när regeringen beslutar om höjd beredskap och allmän tjänsteplikt.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024