Handläggare till Krisberedskap

Handläggare till Krisberedskap

Arbetsbeskrivning

Enheten för krisberedskap, säkerhet och miljö är placerad i Samordningskansliet i Regionstaben. Enheten arbetar med att stödja regionens verksamheter inom krisberedskap och civilt försvar, allmän säkerhet, informationssäkerhet och miljö. På enheten arbetar idag 12 personer.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad handläggare till Krisberedskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med frågor kring samhällets kris- och katastrofmedicinska beredskap med fokus på civilt försvar och totalförsvar riktat mot primärvården.

Detta innebär bland annat att du i primärvården ska:
• samordna arbetet med avbrottplanering och försörjningsberedskap
• koordinera planeringen för krigsorganisation och civilt försvar
• delta i arbetet med att implementera robusta hälsocentraler
• genomföra analyser och sammanställa underlag
• informera, utbilda och öva
• handlägga ärenden, besvara remisser och ta fram underlag för politiska beslut
• delta i regionens krishanteringsorganisation

Hos oss är tempot högt och du får hantera många olika uppdrag och arbetsuppgifter samtidigt. Arbetsuppgifterna utför du under ledning av beredskapschef och i nära samverkan med medarbetare på Krisberedskap, i primärvården och övriga i Regionen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård och några års erfarenhet av arbete inom samma område, gärna primärvård. Erfarenhet av arbete inom krisberedskap, civilt försvar och säkerhetsskydd är betydelsefullt. Vi ser gärna att du har god kunskap om samhällets krishanteringssystem, civilt försvar och totalförsvar. Det är av stor vikt att du har erfarenhet av att utbilda, genomföra analyser och att sammanställa underlag.

Du behöver också ha goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi vill att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Service och bemötande är också viktiga delar. Du ska ha lika god förmåga att samarbeta som att självständigt leda, driva och följa upp arbetet inom dina uppgiftsområden. Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förbättringsarbete är därför meriterande.

Körkort för bil krävs

Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass, vilket innebär att sökande måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

http://www.regionjh.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024