Handläggare till Krisberedskap

Handläggare till Krisberedskap

Arbetsbeskrivning

Enheten för krisberedskap, säkerhet och miljö är placerad i Samordningskansliet i Regionstaben. Enheten arbetar med att stödja regionens verksamheter inom krisberedskap och civilt försvar, verksamhetsskydd och miljö. På enheten arbetar idag 12 personer.

ARBETSUPPGIFTER
Regionen arbetar med omställning mot nära vård där patienten ska ges vård på en hälsocentral eller i hemmet i stället för i den specialiserade vården. Det innebära att robustheten i primärvården behöver öka.
Vi söker därför en engagerad handläggare till Krisberedskap. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta mot en robustare primärvård inom området kris- och katastrofmedicinska beredskap samt civilt försvar.
Detta innebär bland annat att du ska:
• leda och samordna arbetet med att implementera robusta hälsocentraler genom att bl.a. genomföra arbetet med avbrottplanering och försörjningsberedskap
• genomföra analyser och sammanställa underlag
• informera, utbilda och öva
• delta i handläggningen av ärenden, besvarandet av remisser och ta fram underlag för politiska beslut
• delta i regionens krishanteringsorganisation
Hos oss är tempot högt och du får hantera många olika uppdrag och arbetsuppgifter samtidigt. Arbetsuppgifterna utför du under ledning av beredskapschef och i nära samverkan med medarbetare på Krisberedskap, i primärvården och övriga i Regionen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård och några års erfarenhet av arbete inom samma område, gärna primärvård, ambulanssjukvård eller kommunal vård. Kunskap om samhällets krishanteringssystem och civilt försvar är önskvärt. Det är av stor vikt att du har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och förbättringsarbete, utbilda, genomföra analyser och sammanställa underlag.
Du behöver också ha goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi vill att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Service och bemötande är också viktiga delar. Du ska ha lika god förmåga att samarbeta som att självständigt leda, driva och följa upp arbetet inom dina uppgiftsområden.
Körkort för bil krävs
Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

http://www.regionjh.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Ekonomi- och löneservice Helen Persson
063-15 31 37
Lönekonsult Barbro Molander
063-14 76 46
Upphandlingschef Lena Larsson
063-14 77 28, 070-226 77 28
Personalkonsult Pia Engelin Westlund
063-14 24 48
Enhetschef eHälsoenheten Mikael Johnson
063-14 75 04, 070-334 75 04
IT-chef Marit Nilsson
063-14 76 77, 070-349 31 35
Systemansvarig beslutsstöd Andreas Mäntykenttä
063,14 75 75, 070-275 28 92
Regionstabschef Mikael Ferm
063-14 75 53, 070-209 06 74
FoU-direktör Göran Larsson
070-293 50 44
Utvecklingschef Kerstin Norrbin
070-300 13 28

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024