OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundservice och söker ett arbete där du har daglig kontakt med kunder och återförsäljare i kombination med mycket administrativt arbete i ett högt tempo? Åt vår kund inom bilbranschen söker vi nu en handläggare till deras del av kundservice som hanterar serviceavtal, Service Operations och idag består av 19 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att besvara frågor från kunder och återförsäljare över telefon och mail gällande serviceavtal. Utöver detta består arbetet också av support till övriga avdelningar inom företaget i såväl system- som produktfrågor samt support till slutkund i diverse avtalsfrågor. Aktivering och avslut av serviceavtal, handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor, back-loghantering m.m. är några vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Du kommer också hantera test- och skadedebitering i samband med återlämning av operationella leasingbilar. Därmed är det meriterande om du tidigare jobbat inom bilbranschen. Våra kunder är privatpersoner, företag, återförsäljare, övriga avdelningar inom företaget samt märkesgruppers försäljnings- och servicefunktioner.
Vem är du?
För tjänsten krävs minst gymnasieexamen, meriterande om du har en högskoleutbildning och/eller kunskap av att arbeta med kundservice och administration, gärna med erfarenhet från bilbranschen, tidigare arbete som servicerådgivare eller inom servicemarknad. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du har även goda datorkunskaper.
För att lyckas i rollen har du förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar och sätter stort värde i att bemöta kunden på ett professionellt sätt i alla lägen. Som person är du lösningsfokuserad och har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att kunna prioritera samt arbeta självgående på ett organiserat och effektivt sätt.
Meriterande:
• Erfarenhet från bilbranschen, gärna som servicerådgivare eller liknande. Alternativt stort intresse för bilbranschen
• Erfarenhet från kundtjänst
Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och som kommer att pågå i sex månader med chans till förlängning. Uppdraget är på heltid och placeringsort är Solna. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Ansökan sker genom annons på hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Övrig information:
Heltid med start omgående i ungefär ett år framåt med god chans till förlängning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson