OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare i vårt Kundcenter är du en lagspelare som har som arbetsuppgift att besvara och hantera frågor från allmänheten och våra kunder samt ge information om Lantmäteriets verksamhet, produkter och organisation. Det här innebär att du kommer svara på frågor ur våra offentliga register samt hantera beställningar enligt offentlighetsprincipen. Arbetet innefattar schemalagd arbetstid och du kommer ingå i ett av våra fyra team. Våra kanaler är telefon, mejl, chatt och e-tjänster. Tjänsten är ett vikariat på ca ett år.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för att finnas tillgänglig och att kunna leverera en god service samt att verka tillsammans med de övriga medarbetarna på Kundcenter.
Vi ser att du har minst gymnasiekompetens och 2 års erfarenhet av kundservice via telefon och mejl.
Du får gärna ha erfarenhet ifrån annan statlig verksamhet vilket vi ser som önskvärt och meriterande. Du har god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt på korrekt svenska. Du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i små och stora grupper och du kan även lyssna in andra. Vidare ser vi att du i ditt bemötande är tillmötesgående och visar ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och då vi arbetar i team är det viktigt att du kan arbeta bra tillsammans med andra människor. Du behöver vara lyhörd, lösningsfokuserad och flexibel. Vi vill även att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Då vi arbetar i flera verksamhetssystem så är god datorvana ett krav.
Om du känner att det här är du som person så kan du bli vår nästa kollega här på Lantmäteriets Kundcenter i Kiruna.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33