Handläggare till Kundservice / Reklamation

Arbetsbeskrivning

Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.

Arbetsuppgifter

Som handläggare på vår Kundserviceavdelning arbetar du dagligen mot ett brett kontaktnät, både internt och externt. Du får arbeta med stort eget ansvar och frihet i hur du löser dina arbetsuppgifter och detta gör du i en dynamisk miljö med engagerande och erfarna kollegor.

Arbetet innebär bland annat:
* Handläggning av inkommande reklamationer och avvikelser 
* Samarbete med andra avdelningar och förbättringsledare 
* Beställningar till fabrik och leverantörer 
* Hantering av fakturor, ordererkännanden mm.

Du kommer arbeta mot alla våra varumärken (OBOS, Smålandsvillan & Myresjöhus), men denna tjänst har främst fokus på Myresjöhus.

Du kommer arbeta enligt våra rutiner ibland annat Lime och AX2012 och du har god erfarenhet av Officepaketet.

Personliga egenskaper
Om du gillar du problemlösning och vill hjälpa till att skapa bättre förutsättningar i resan mot nöjda kunder tillsammans med våra fabriker, avdelningar, regioner, leverantörer och projektledare kommer du trivas här. Vi förutsätter att du på ett eller annat sätt har byggtekniska kunskaper och erfarenhet av industriellt byggande i trä, både praktiskt och administrativt. 

Stor vikt läggs på din personlighet och vi ser ett intresse för systematiskt kvalitetsarbete som en merit.

Tjänsten är placerad i Myresjö.

Ansökan
Om du tycker tjänsten verkar spännande är du välkommen att skicka in din ansökan med ett CV och personligt brev. Rekryteringsprocessen sker fortlöpande vilket innebär att processen avslutas när rätt person blir tillsatt för tjänsten så sök redan idag, dock senast den 18 oktober. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel, Kvalitetschef på daniel.waldmann@obos.se. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Affärsutvecklingschef Olle Petterson
070-6257494
Affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson
070-6434053
Rekryteringsansvarig Victoria Grann Hammarström
036-351034

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OBOS Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2021
  • Ansök senast: 18 oktober 2021

Besöksadress

Stationsvägen 6 57013 Myresjö
None

Postadress

Stationsvägen 6
Myresjö, 57013

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024