Handläggare till kundtjänst

Handläggare till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1600 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs



ARBETSUPPGIFTER
Jordbruksverket kundtjänst finns i Jönköping och Söderhamn med uppdrag att ge våra kunder snabb, effektiv och kvalificerad service. Vi söker nu fler kundtjänsthandläggare som vill vara med och arbeta på en spännande myndighet i ständig utveckling. Arbetet går främst ut på att ge information till våra kunder via telefon, mejl och sociala forum samt handlägga enklare ärenden direkt i kontakt med kund.

Jordbruksverket har ett brett ansvarsområde vilket ställer stora krav på att kunna hantera många olika frågor i ett snabbt tempo.

Du behöver ha förmågan att bearbeta och hantera snabba informationsflöden, ha digital kompetens och kunna skapa struktur och göra prioriteringar. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Vi erbjuder dig

- en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö
- en möjlighet att arbeta med kvalificerad kundservice inom många spännande frågeområden
- frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
- en kompetent och erfaren arbetsgrupp som stöd.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning alternativt har erfarenhet av att läsa in stora mängder material. Du har erfarenhet av att förmedla kunskap i informationssyfte samt mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift.

Som person är du driven med vilja att lära nytt och att ständigt utvecklas. Då du kommer att vara Jordbruksverkets ansikte utåt förutsätter det att du är serviceinriktad och har ett vänligt bemötande i alla situationer. Du uppskattar kontakter med människor, både muntligt och skriftligt, samt har förmåga att ge hög service till kunderna som använder våra elektroniska tjänster. Vidare har du lätt för att samarbeta och tycker om att jobba i lag. För att trivas i rollen ser vi också att du är trygg i dig själv och uppskattar en vardag i varierande tempo.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Skriv och berätta vem du är, vad du gör idag och vad du har gjort tidigare. Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar.

Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024