Handläggare till kundtjänst

Handläggare till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1700 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.

Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.

Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs



ARBETSUPPGIFTER
Jordbruksverket kundtjänst finns i Jönköping och Söderhamn med uppdrag att ge våra kunder snabb, effektiv och kvalificerad service. Vi söker nu fler kundtjänsthandläggare som vill vara med och arbeta på en spännande myndighet i ständig utveckling. Arbetet går främst ut på att ge information till våra kunder via telefon, mejl och sociala forum samt handlägga enklare ärenden direkt i kontakt med kund.

Jordbruksverket har ett brett ansvarsområde vilket ställer stora krav på att kunna hantera många olika frågor i ett snabbt tempo. Det kan handla om att hjälpa en kund med tekniska problem i en e-tjänst, förklara regelverk eller ge allmän information.

Vi erbjuder dig
• En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö
• Att arbeta med kvalificerad kundservice inom många spännande frågeområden
• Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka
• En kompetent, hjälpsam och erfaren arbetsgrupp som stöd

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha förmågan att bearbeta och hantera snabba informationsflöden, ha digital kompetens och kunna skapa struktur och göra prioriteringar. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Vi söker dig som:
• har akademisk utbildning eller annan erfarenhet av att läsa in stora mängder material
• är driven med vilja att lära nytt och ständigt utvecklas
• uppskattar kontakter med människor, både i tal och skrift
• har lätt för att samarbeta och tycker om att jobba i lag
• har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
• har förmåga att ge hög service till kunderna som använder elektroniska tjänster
• stresstålig och trygg i dig själv
• har erfarenhet av att förmedla kunskap i informationssyfte

Du kommer att vara Jordbruksverkets ansikte utåt, och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande i alla situationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Skriv och berätta vem du är, vad du jobbar med idag och vad du har gjort tidigare.

ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping eller Söderhamn.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024