OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som handläggare och van vid att erbjuda högklassig kundservice? Är du dessutom prestigelös, kommunikativ och trivs med att arbeta i team? Då tror vi att du kan vara den vi söker. Vår kund är ett av Sveriges ledande försäkringsbolag och de söker nu förstärkning i form av en Operations associate. Skicka in din ansökan redan idag - urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett av Sveriges ledande försäkringsbolag med kontor beläget i centrala Stockholm. Nu söker de förstärkning! De söker en Operation associate som vill stötta upp verksamheten. Du kommer tillhöra ett team som består av 18 personer, hälften utgår från Finland och häften från Stockholm. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara att agera försäkringshandläggare där du hanterar ärenden, handlägger samt tar beslut om eventuell ersättning.
Du som har erfarenhet av liknande roll inom handläggning och kanske till och med inom försäkringsbranschen ges här möjlighet att utvecklas vidare och omges av kompetenta och engagerade kollegor. Här erbjuds du en trygg och utvecklande arbetsplats med mycket roliga sammankomster på kontoret. Uppdraget pågår ca sex månader, med eventuell chans till förlängning om samarbetet fungerar bra. Visst låter det intressant!
Du erbjuds
- En företagskultur genomsyrad av värme, skratt samt stor kompetens och professionalism
- Möjligheten att utvecklas, dels på ett personligt plan dels yrkesmässigt
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Leverera kundservice genom inkommande telefonsamtal och mail
* Följa upp ärenden som inte kan lösas omedelbart
* Uppnå uppsatta affärs-och utvecklingsmål
* Se till att aktuella föreskrifter efterföljs
* Vara behjälplig mot övriga verksamhetsområden vid behov
VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare erfarenhet av kundservice där du integrerat med kunder via dels telefon dels mail
- Tidigare erfarenhet inom bank- eller försäkringssektorn
- God systemvana och praktisk erfarenhet av ärendehanteringssytem
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då de båda språken kommer användas dagligen på arbetsplatsen.
Det är meriterande om du har
- Studier inom försäkringsrätt
Personliga egenskaper
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är kvalitetsmedveten och noggrann. Du är ansvarstagande, lyhörd och vältalig. Därtill är du proaktiv och driver dig själv och dina arbetsuppgifter framåt. Du är en sann lagspelare och vill alltid dina kollegors bästa; ni arbetar mot gemensamma mål.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231