OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet. Nu söker vi två LSS-handläggare till Vuxenenheten.
ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt LSS för vuxna. Du kommer arbeta på Vuxenenheten tillsammans med handläggare inom beroende, socialpsykiatri och LSS. I arbetsgruppen för LSS finns 6 handläggare.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enlighet med LSS och till viss del SoL. Arbetet innebär stimulerande möten med människor utifrån särskilda behov, möten med andra professionella, samt att skriva utredningar enligt IBIC. Din befattning kräver självständighet och frihet under ansvar. I tjänsten ingår också samverkan med kollegor och med utförare som i första hand är privata bolag samt andra myndigheter såsom psykiatrin, Försäkringskassan, skola och habilitering.
I det dagliga arbetet har du stöd av professionella kollegor, verksamhetsledare samt extern handledning. Tillsammans erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet/sociala omsorgsprogrammet eller annan adekvat examen motsvarande minst 180 högskolepoäng som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/SoL är meriterande.
Du är ansvarstagande, kan arbeta självständigt och har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du anpassar dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du tar gärna egna initiativ och kommer ofta med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är professionell, tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande till din närmaste omgivning och duktig på att underhålla dina relationer. Du hanterar svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösning.
Vidare krävs datorvana och god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. B-körkort ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Enhetschef Yvonne Utbult
Verksamhetsledare Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Verksamhetsledare Yasmina Petersson
0346-885750