OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet. Nu söker vi vikarierande LSS-handläggare till Vuxenenheten.
Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt LSS för vuxna. Du kommer arbeta på Vuxenenheten tillsammans med handläggare inom beroende, socialpsykiatri och LSS. I arbetsgruppen för LSS finns handläggare, en verksamhetsledare och en enhetschef. När du arbetar hos oss får du regelbunden metodhandledning och erbjuds relevant kompetensutveckling.
Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner, exempelvis ett årligt friskvårdsbidrag och flextid.
Välkommen att bli en av oss!
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enlighet med LSS och till viss del SoL. Arbetet innebär stimulerande möten med människor utifrån särskilda behov, möten med andra professionella, samt att skriva utredningar enligt IBIC. Din befattning kräver självständighet och frihet under ansvar. I tjänsten ingår också samverkan med kollegor och med utförare som i första hand är privata bolag samt andra myndigheter såsom psykiatrin, Försäkringskassan, skola och habilitering.
I det dagliga arbetet har du stöd av professionella kollegor, verksamhetsledare samt extern handledning. Tillsammans erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från socionomprogrammet/sociala omsorgsprogrammet eller annan examen motsvarande minst 180 högskolepoäng som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/SoL är meriterande.
Du är ansvarstagande, kan arbeta självständigt och har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du anpassar dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du tar gärna egna initiativ och kommer ofta med nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till arbetsgruppen med din erfarenhet och dina idéer. Du är professionell, tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande till din närmaste omgivning och duktig på att underhålla dina relationer. Du hanterar svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösning.
Vidare krävs datorvana och god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. B-körkort ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Enhetschef Yvonne Utbult
Verksamhetsledare Ulla-Britt Strömsjö
0346-88 61 72
Verksamhetsledare Yasmina Petersson
0346-885750