Handläggare till medborgarcenter

Handläggare till medborgarcenter

Arbetsbeskrivning

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.

Ta chansen att vara med och vidareutveckla Sveriges bästa medborgarcenter!

För tredje året i rad är vi Sveriges bästa medborgarcenter, vilket vi är mycket stolta över. Vi hoppas du vill vara med i vårt team och bidra till att vi fortsätter att leverera med högsta kvalitet till våra medborgare.

Vi letar efter dig som ser service och gott bemötande som det viktigaste och roligaste man kan arbeta med. I rollen som handläggare söker vi dig som särskilt vill vara med och svara på medborgares frågor med fokus kring socialomsorg, äldreomsorg, kultur- och fritid och barn- och utbildning. Medborgarcenter består av 19 personer i olika roller och vi finns i Rådhus Skåne samt i Östra kommunhusets besökscentrum.

Vi ser fram emot din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Medborgarcenter är medborgarna, företagens och föreningarnas väg in till Kristianstads kommun och förvaltningarnas förlängda arm utåt. Enheten tar varje dag emot cirka 500 ärenden som vi besvarar på uppdrag av kommunens förvaltningar. De flesta frågorna hanterar vi och de vi inte kan svara på förmedlar vi vidare till kommunens förvaltningar.

I handläggarrollen hanterar du ärende via telefon, e-post, digitala kanaler och besök i frågor som rör hela kommunens område. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för frågor kopplade till tekniska förvaltningen, bygglov och miljö- och hälsa. Du kommer också att ha ansvar för att rutiner, beskrivningar och utvecklingsarbete fungerar väl för de som vi utför vårt uppdrag åt. Rollen innehåller också delvis ett kommunikationsuppdrag. Du kommer vara en i gänget av kunniga och serviceinriktade medarbetare som sätter medborgaren i fokus.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskoleutbildning med inriktning inom alternativt YH-utbildning om minst två år som arbetsgivaren anser lämplig. Har du erfarenhet av arbete med kundkontakt och service är meriterande. Förmåga att förstå kommunen som helhet krävs för tjänsten liksom intresse av och förmåga att förstå frågor kring teknisk förvaltning, bygglov och miljö- och hälsa.

Du behöver mycket god IT-och datorprogramskunskap men också god förmåga att söka information digitalt. Rollen kräver att du kan kommunicera på mycket god svenska och engelska i tal och skrift.

För att lyckas i rollen ser vi att dina personliga egenskaper har stor betydelse, vilket innebär att du är en serviceinriktad lagspelare som hjälper kollegor och ger medborgaren ett gott bemötande och en god service. Rak och öppen kommunikation är en självklarhet för dig. För att trivas hos oss gillar du att arbeta i en organisation vars vardag snabbt kan ändras. Du tar egna initiativ i det dagliga arbetet och bidrar till utveckling utifrån ett helhetsperspektiv.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun. Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, Näringsliv
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2024
  • Ansök senast: 15 september 2024

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024