OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en samhällsintresserad person på jakt efter ett meriterande myndighetsuppdrag? Har du någon tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och från att handlägga ärenden på offentlig förvaltning? Är du noggrann och ordningsam? Bra, då kan det här vara ett uppdrag för dig!
Om tjänsten
På Perido hjälper vi just nu vår kund att hitta en Handläggare till kontoret i Norrköping. Vår kund är en statlig förvaltningsmyndighet som verkar för en hållbar utveckling och skapa nytta och värde i samhället. De tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. På myndigheten arbetar man med helhetssyn och effektivitet samt har en hög servicenivå i kontakten med omvärlden.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Handläggare på myndigheten hanterar du ärenden som rör olika typer av luftfartscertifikat och drönarkort. Arbetet innebär att noggrant granska, uppdatera certifikatregistret och besluta i ärenden som gäller certifikat och behörigheter för piloter, kontrollanter, flygledare/AFIS och kabinbesättning. I viss mån kommer du även besvara frågor som inkommer från olika branschaktörer samt från allmänheten om ansökningar, regelverk och beslut.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du har erfarenhet från någon form av administrativt arbete sedan tidigare. Ditt arbetssätt karaktäriseras av noggrannhet och struktur samtidigt som du kan lyfta blicken och se den helhet som dina arbetsuppgifter är en viktig del av. Som person är du social och trivs med samarbete tillsammans med dina kollegor!
Är det dig vi letar efter? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning.
Minst två års erfarenhet från offentlig förvaltning av att handlägga ärenden och ta fram underlag till beslut.
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Plus i kanten:
Erfarenhet från att arbeta i ett verksamhetsanpassat IT-system
Erfarenhet av att sätta sig in i komplicerade regelverk.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2021-03-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32104 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.