Handläggare till myndighet

Handläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba inom myndighet och har en juristexamen? Då är detta möjligheten för dig. Vi söker nu efter flera handläggare till vår kund som är placerad i Sundbyberg. Uppdraget löper vidare till sista mars 2022 med chans till förlängning. Ansök redan idag!

Om tjänsten
En skuldsanering kan beviljas en fysisk person som inte själv kan betala sina skulder inom överskådlig tid. Här blir din roll att utreda, bedöma och besluta i ärenden om skuldsanering. Arbetet innebär externa kontakter med sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter.

Handläggningen kommer ske i enlighet med lagar och föreskrifter såsom skuldsaneringslagen, skuldsaneringsförordningen, förvaltningslagen, samt tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Sköta fastlagda administrativa rutiner
• Självständigt planera, samordna & handlägga ärenden
• Utarbeta beslutsunderlag i enskilda ärenden
• Fatta beslut och meddela dessa till berörda parter såväl skriftligen som per telefon
• Kontakter med sökande, borgenärer, budget- och skuldrådgivare samt andra myndigheter


Vem är du?
• Har avslutad juristexamen (270 hp) under de senaste tre åren.
• Minst sex månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift

Meriterande med erfarenhet av arbete med någon form av juridiska uppgifter på myndighet, juridisk byrå, tingsrätt eller liknande institution.

Personliga egenskaper
• Har servicekänsla och tidigare erfarenhet av kundkontakter
• En positiv attityd och känsla för att skapa goda relationer både internt och externt
• Har en god kommunikativ förmåga (både i tal och skrift)
• Är noggrann, ordningsam och strukturerad
• Har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
• Har en tydlig drivkraft att skapa resultat och ser sin prestation som något viktigt


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information:
Uppdraget är på heltid med start omgående till sista mars 2022 med god chans till förlängning. Du kommer höra till kontoret i Sundbyberg. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024