Handläggare till myndighet

Handläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker nu flera Handläggare för uppdrag på en myndighet där du självständigt förväntas arbeta utifrån myndighetens riktlinjer och praxis. I din roll som Handläggare kommer du bland annat utreda olika ärenden som rör tillstånd samt utarbeta förslag och beslutsunderlag. 

Övrigt förekommande arbetsuppgifter som Handläggare:
-Inhämta underlag, analysera och bedöma underlag samt upprätta förslag till beslut
-Planera och följa upp ärenden
-Sammanställa information
-Uppdatera en digital databas med aktuella uppgifter om tillstånd

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start efter avtalstecknande och beräknas pågå till och med 2025-07-01.
Arbetet utförs på myndighetens kontor i centrala Stockholm, vardagar mellan kl.08.00-16.30.

Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Minst två (2) års arbetslivserfarenhet av att utreda ärenden
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska i tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. 

Om dig
Vi söker dig med relevant utbildning och som har några års arbetslivserfarenhet som Handläggare. Om du dessutom har arbetat för någon myndighet tidigare är det en stor fördel men inget krav.

Du är flexibel och har en god förmåga att ta till dig instruktioner för att därefter arbeta självständigt. För tjänsten är det av största vikt att du har strukturerat arbetssätt och kan arbeta med flera olika parallella arbetsuppgifter. Att du är positiv och har lätt till gott samarbete ser vi som en självklarhet.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-10-28

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2024
  • Ansök senast: 28 oktober 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024