Handläggare till myndighet

Handläggare till myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du en administrativ stjärna som tidigare har arbetat i administrativa tjänster? Trivs du i en kommunikativ roll med många kontaktytor? Då kan vi ha det nästa uppdraget för dig! Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Vår kund är en statlig myndighet med uppgift att tillhandahålla service och bevaka statens och allmänhetens intresse. Nu söker de en driven handläggare till sitt team!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som handläggare kommer du att stötta upp i processen för statsbidrag genom att handlägga rekvisitioner samt administrativt kontrollera ansökningar och redovisningar från myndigheter och organisationer. Du kommer att arbeta utifrån riktlinjer och praxis för att utarbeta olika förslag. I rollen ingår muntliga och skriftliga kontakter med interna och externa aktörer.

Arbetet innebär även att kontrollera formalia i dessa ärenden och skriva kontrollpromemorior samt hantera handlingar kring bidrag i kundens ärendehanteringssystem. Vidare kommer du att analysera och utvärdera projekt och avrapportera utredningsresultat. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann. Du har även erfarenhet av att ta ansvar och självständigt ansvara över processer.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Dokumenterat god förmåga att vara noggrann och ansvarstagande
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i skrift
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

• Meriterande är det om du har erfarenhet av minst 3 liknande uppdrag


Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag med omfattning på 75-100% med start första december och förväntas pågå till och med april 2021. Placering är på myndigheten i centrala Stockholm men en stor del av arbetet kommer att ske på distans i dagsläget i och med rådande tider. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ansök tjänsten genom att klicka på ansök nu, vi tar ej emot ansökningar över mail.

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2020
  • Ansök senast: 11 november 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024