Handläggare till myndighet i Kalmar

Handläggare till myndighet i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Söker du ett meningsfullt arbete där du får vara med och göra skillnad i samhället? Kalmar tingsrätt söker nu en driven och engagerad handläggare vars arbetsuppgifter har en central roll i rättsprocessen.

OM TJÄNSTEN
Vi söker en noggrann och flexibel handläggare för att administrativt stödja domstolens arbete. Som handläggare sköter du all målhantering i ett nära samarbete med jurister. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar hela processen, från att målet kommit in tills det är klara för avgörande. Detta är ett uppdrag för dig som gillar variation i dina vardagliga uppgifter! Uppdraget sträcker sig över cirka 4 månaders tid med start omgående.

Du erbjuds
- Den meriterande möjligheten att arbeta hos en myndighet
- Arbeta i ett nära team med en god teamkänsla
- Fräscha lokaler centralt i Kalmar, där du också kommer få tillgång till ett eget kontor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Handlägga olika måltyper utifrån delegation


* Ta emot och registrera handlingar från andra myndigheter och från parter i brottsmålen. Detta sker bland annat via mail eller post
* Bedöma hur de inkommande handlingarna ska hanteras vidare
* Arbeta med bevakningslistor, delgivningar och bevaka frister
* Samarbeta med andra parter inom myndigheter gällande delgivningar


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat i svenska, då det krävs i det dagliga arbetet
- Har en gymnasieexamen
- Besitter god datorvana och enkelt kan sätta sig in i nya system

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete hos domstol eller annat inom offentlig sektor
- Har en avklarad högskoleutbildning inom relevant område

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Flexibel
- Samarbetsvillig

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Sveriges domstolar och deras värdefulla arbete här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 12 oktober 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024