OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
som handläggare kommer du att arbeta med att hantera ärenden och handlägga beslut och administrera yttranden. Arbetet kommer utföras inom en nystartad verksamhet inom myndigheten, där man kommer bevilja och ta emot ansökningar. Uppdraget är på heltid med start den 1 september 2022 och väntas pågå till och med 31 december 2022 med chans till förlängning. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Adecco men arbeta hos vår kund som är en statlig myndighet i centrala Karlstad.
I din roll som handläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
- utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
- planera och följa upp ärenden
- utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
Urval och intervjuer kommer ske löpande så sök tjänsten snarast, dock senast den 10 juli 2022. Avstämning mellan kandidat och myndighet kommer att ske under v 32.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning samt minst ett års erfarenhet från liknande arbete. Vidare ser vi att du har ett systematiskt arbetssätt och van att arbeta efter uppsatta regler och rutiner. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt och fatta egna beslut.
Viktigt för tjänsten är:
- gymnasium eller likvärdig utbildning
- minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Sara Pagré via 054-771 85 47
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Myndighet, Offentligförvaltning, Handläggare, Karlstad, Adecco, Värmland
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147