OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av handläggning och söker nya meriter inom statlig myndighet? Då kan vi ha rätt uppdrag för dig! Just nu letar vi efter en handläggare till myndighet i Norrköping.
Som handläggare arbetar du med att bedöma och utvärdera inkommande ansökningar kring ett visst projekt. Du arbetar självständigt utifrån riktlinjer och praxis, utarbetar förslag och följer upp ärenden. Bedömning av ansökningar sker systematiskt enligt givna föreskrifter och inkommer framförallt genom formulär via e-tjänst. Läs mer om rollen ansvarområden nedan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna som handläggare avser bl.a.:
Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis.
Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag.
Planera och följa upp ärenden.
Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden.
Avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut.
Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt.
Arbete av utredande och/eller samordnande karaktär.
Genomföra och följa upp aktiviteter.
Arbetstider
Uppdraget beräknas upp till heltid, 100%.
Uppdraget beräknas påbörja 2021-05-03 och förväntas pågå till och med 2021-08-31 med möjlighet till förlängning upp till två (2) månader.
Kvalifikationer
För rollen som handläggare söker vi dig som har:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Med liknande arbete avses arbetsuppgifter som har karaktären av handläggning och beslut av tillståndsärenden.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
Det är meriterande om du även har:
Minst två (2) års erfarenhet från offentlig förvaltning av att handlägga ärenden och ta fram underlag till beslut. Erfarenheten ska ha erhållits under de senaste tre åren.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-04-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Alice Lindell, alice.lindell@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044