Handläggare till myndighet i Nyköping

Handläggare till myndighet i Nyköping

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av handläggning och kundservice och trivs med att bemöta kunder över telefon? Just nu letar vi ett tiotal handläggare till Skatteverkets kontor i Nyköping som vill arbeta som konsulter från juni till slutet av september. Läs mer i annonsen!

Om tjänsten
Som folkbokföringshandläggare hos Skatteupplysningen är du en del av Skatteverkets ansikte utåt. Skatteupplysningen har ca 600 medarbetare och är organiserad i fyra enheter där Nyköping ingår i en av dessa. På Skatteupplysningen i Nyköping arbetar ca 40 ordinarie medarbetare fördelat på en folkbokföringssektion och en beskattningssektion. Ditt huvudsakliga ansvar kommer innebära att ta emot och självständigt besvara inkommande frågor och ärenden över telefon.

Vem är du?
Tjänsten som handläggare kräver att du har:
• Minst avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsroll så som handläggare, administratör eller kundtjänst med liknande arbetsuppgifter och ansvar
• Goda kunskaper i MS Office eller annat likvärdigt system
• Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du under de senaste 18 månaderna har minst 2 månaders arbetslivserfarenhet från telefonkundtjänst. För att uppfylla det meriterande kravet ska din huvudsakliga arbetssyssla varit att via telefon besvara inkommande ärenden.
Som person bör du vara strukturerad och kommunikativ med ett tydligt servicefokus. Du är kundorienterad och har ett professionellt bemötande och förmågan att anpassa dig till olika personer och situationer.

Det är för processen mycket viktigt att du säkerställer att dessa krav tydligt framgår från ditt CV. Ange tydliga tidsramar med både år och månader.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information

Start: Senast 28 juni
Omfattning: Heltid, minst till och med sista september med eventuell möjlighet till förlängning
Placering: Centrala Nyköping

Tjänsterna gäller konsultuppdrag där du kommer att bli anställd av oss på Poolia men arbeta dedikerat för Skatteverkets räkning. Godkänd säkerhetsprövning krävs innan tjänsten kan påbörjas.

Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via annonsen. Se till att kraven tydligt framgår på ditt CV och var noggrann med angivna tidsperioder. Vart välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 10 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2021
  • Ansök senast: 8 juni 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


15 september 2023

21 augusti 2023