Handläggare till myndighet i Stockholm

Handläggare till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och vill ta dig an ett givandeuppdrag på myndighetsnivå? Då kan detta uppdrag vara något för dig! Välkommen med din ansökan nedan.
Om uppdraget
Vi söker nu en handläggare åt vår kund i Stockholm, som är en välkänd myndighet. Du kommer arbeta på plats i kundens lokaler i Solna med start 1 augusti 2024, därefter sträcker sig uppdraget fram till årsskiftet. Uppdragets tjänstgöringsgrad är på 100%. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta på kundens enhet Arbetsmarknadstjänster, som arbetar med inköp och förvaltning av arbetsmarknadstjänster.Du kommer arbeta medbegäran om utlämnande av offentliga handlingar, vilket innefattar arbetsuppgifter så som:
Tolka inkommen begäran
Identifiera och ta fram rätt information enligt begäran från olika interna system
Vid behov kontakta andra delar av organisationen för att inhämta kompletterande information för att besvara begäran
Hantera en stor mängd ärenden under tidspress
Göra juridiska avvägningar i samband med sekretessprövning
Sammanställa svar till kund
Strukturera och följa upp inkomna begäran

Ärendena är komplexa till sin karaktär, vilket förutsätter att du har kunskap i rättsliga regler för sekretess. För att kunna utföra arbetet väl krävs det att du harerfarenhet av utlämnande samt inköpserfarenhet från offentlig sektor.
Dina kvalifikationer
Relevant utbildning alternativt relevanta kunskaper via arbetslivserfarenhet (minst 1 års erfarenhet)
Erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning
Erfarenhet av att arbeta med en större mängd data/handlingar som behöver hanteras under tidspress
Erfarenhet av utlämnande av allmän handling och sekretess
Arbetar strukturerat och skapar förutsättningar för uppföljning
God kommunikativ förmåga, särskilt i skrift
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Grundkunskaper i Offentlighets- och sekretesslagen (2009:400)
Kunskaper i ärendehanteringssystemet ServiceNow

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-05-20
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 20 maj 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024