Handläggare till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Handläggare till myndighet i Stockholm
Vi söker nu en handläggare till en myndighet i Stockholm. Har du minst ett års erfarenhet som handläggare, en högskoleutbildning inom juridik eller statsvetenskap och är intresserad av att jobba statligt? Då har vi på Randstad ditt nästa uppdrag. Vår kund är en myndighet som spelar en viktig roll i att upprätthålla de grundpelare som vår demokrati vilar på. Är detta något som du vill bidra till och skulle du också beskriva dig som ansvarstagande med ett intresse för samhällsfrågor? Då hoppas vi på din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid, kontorstider (med flex). Med start 19 november eller enligt överenskommelse och för uppdrag till 31 juli 2019 (med möjlighet till förlängning).

Arbetsbeskrivning
Här välkomnas du till en arbetsplats med ett 30-tal medarbetare. Du sitter i ljusa och moderna lokaler och arbetstiderna är flexibla. I rollen som handläggare förväntas du arbeta strukturerat efter de regler och riktlinjer som råder inom offentlig verksamhet.

Dina arbetsuppgifter (till exempel):

• Bereda ärenden, skriva förslag till beslut och föredra om ärenden (främst internt men eventuellt vid nämndsammanträden).
• Informera om regler och praxis, kommunicera med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Högskoleutbildning inom statsvetenskap eller juridik och minst 1 års erfarenhet från liknande arbete.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Datorvana och färdigheter inom såväl MS Office som i ärendehanteringssystemet Public 360.
För den här tjänsten söker vi dig trivs med att växla mellan självständigt arbete och samarbete. Vi tror att du är ansvarstagande, en person man kan lita på helt enkelt, och att du känner dig bekväm med att ta egna initiativ. Har du dessutom en god förmåga att se helheter och ett intresse för samhällsfrågor kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-11-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kim Flemström | kim.flemstrom@randstad.se [ mailto:kim.flemstrom@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 6 november 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024