Handläggare till myndighet i Sundbyberg

Handläggare till myndighet i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter ett uppdrag nytt meriterande uppdrag efter en ledig sommar? Då är detta en chans för dig att kliva på hos en myndighet där du med hjälp av din expertis tar beslut i betydelsefulla ärenden.

Om uppdraget

Vi efterfrågar nu ett flertal konsulter som tillsammans ska jobba med handläggning inom skuldsanering. Med start den 1 september ska uppdraget pågå preliminärt fram till årsskiftet med god chans till förlängning.

Vi ser gärna att du har en bakgrund inom beslutsfattande handläggning och därmed innehar en vana i arbete med lagtext, då du självständigt kommer arbeta med ärenden.

Arbetstiderna är kontorstider och fria mellan 07 -18 med kontor beläget centralt i Sundbyberg. Omfattningen är heltid.

Inför denna roll krävs en godkänd UC-kontroll och kommer därmed genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter

- Utreda förutsättningarna för skuldsanering.

- Besvara telefonförfrågningar avseende skuldsanering.

- Besluta om avslag, avvisning och avskrivning enligt skuldsaneringslagen där förutsättningar för skuldsanering inte finns.

- Lämna förslag till skuldsanering och besluta om sådan där förutsättningar finns

- Hantera arbetsuppgifter med anledning av skuldsaneringens betalningstjänst.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning, vi ser gärna att du har en jur.kand

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Med liknande arbeten avser arbeten med interna och externa kontakter med juridiska inslag.

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Mycket goda kunskaper i svenska

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 15 augusti.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Elvira Henningsson, elvira.henningsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024