Handläggare till myndighet i Sundsvall

Handläggare till myndighet i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta som handläggare för en modern myndighet som värnar om säker kommunikation och digitala lösningar? Just nu söker vi en person som vill ha ett meningsfyllt och varierande uppdrag med fokus på handläggning, administration och kundservice.

Vår kund har behov av att förstärka sin verksamhet med handläggare för olika funktioner inom myndigheten. Konsultuppdraget sträcker sig under perioden 2024-09-23-2025-09-22 med placering i Sundsvall. Det finns goda möjligheter till förlängning.

Uppdraget i stora drag innebär att bidra till ökad samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt med medarbetare inom övriga enheter. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att:

- Besvara frågor via e-post och telefon både externt och internt.
- Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster.
- Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten.
- Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten.


Kvalifikationer för uppdraget:
• 2 års akademiska studier eller annan erfarenhet som kunden bedömer som likvärdig.
• 4-5 års erfarenhet av arbete med kundtjänst/support, t.ex. av arbete med kundrelationer via e-post och telefon.
• Erfarenhet av arbete med kvalificerad handläggning i olika ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
• Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftlig.
• Hög IT-mognad

För att lyckas i uppdraget behöver du vara duktig på att kommunicera, vara lyhörd och förtroendegivande. Vi ser gärna att du har förmågan att arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt. För att trivas behöver du känna dig bekväm att hantera och underhålla olika sociala kontaktytor både internt och externt. Vi värdesätter att få in en lagspelare som gillar att samarbeta och utbyta idéer.


Praktisk information
Avtalstid: från och med 2024-09-23 till och med 2025-09-22
Omfattning: 100%
Stationeringsort: Sundsvall
Sista ansökningsdag: 5 Augusti
Distansarbete: Ungefär 25%, arbete med uppdraget innebär kontorsnärvaro på plats på minst tre dagar i veckan eller mer beroende på arbetsuppgifter.

OBS: Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Kunden planerar att träffa slutkandidaterna på intervju under vecka 34 tisdag den 20/8 kl. 9.00, kl. 10.00 samt kl. 11.00. I denna rekryteringsprocess kommer konsulten att säkerhets prövas innan anställningsavtal tecknas.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2024
  • Ansök senast: 4 augusti 2024

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024