OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill axla rollen som handläggare på en myndighet i Sundsvall! Trivs du i en administrativ roll med många kontaktytor? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi söker dig som kan starta i november och välkomnar varmt din ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
I rollen som handläggare får du stötta flera olika funktioner inom myndigheten, och vara en viktig del i att bidra till ökad samhällsnytta. Du kommer att ha daglig kontakt med både kollegor, privatpersoner och aktörer inom offentlig förvaltning, och därför ser vi att du motiveras av en administrativ roll där du får glänsa med din goda samarbetsförmåga.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Svara på frågor via e-post och telefon från privatpersoner, aktörer inom offentlig förvaltning samt medarbetare inom övriga enheter på myndigheten
* Handlägga ärenden, bland annat som gäller anslutning av aktörer till tjänster
* Sköta olika administrativa uppgifter inom myndigheten
* Ta emot och registrera incidenter som gäller olika tjänster som levereras av myndigheten
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst två års akademiska studier eller annan erfarenhet som bedöms som likvärdig
- Har minst tre års erfarenhet av arbete som Handläggare på en kundtjänst/support under de senaste 5 åren
- Har minst tre års erfarenhet av arbete med handläggning av ärenden från ansökan till beslut på en myndighet/offentliga förvaltning eller motsvarande
- Är flytande i svenska i tal och skrift då det krävs för kommunikation och dokumentation
- Tidigare arbetat i ärendehanteringssystem
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete med frågor av juridisk karaktär
- Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning (kommun/region/statlig myndighet)
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Övrig information:
- Start: 1/11-2024
- Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till 31/10 2025
- Arbetstider: Kontorstider
- Placering: Centrala Sundsvall
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231