Arbetsbeskrivning
Har du gedigen erfarenhet som handläggare och en akademisk examen? Vi välkomnar din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren handläggare till vår kund i Tumba. Uppdraget ska påbörjas den 9 december och pågå till och med den 9 maj 2025.Tjänstgöringsgraden är på 100 % och arbetet utförs under kontorstider,visst arbete kan komma att utföras på distans efter överenskommelse.Du kommer att fåvid uppdragsstart att erhålla utbildning i, för uppdraget relevant, sekretesslagstiftning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som handläggare kommer du att arbeta med attgenomföra sekretessbedömningar och ta fram beslutsunderlag för beslut om sekretessbedömning.Vidare kommer du arbeta med attmaskera sekretessbelagda uppgifter inför utlämning av allmänna handlingar ochbistå i administrativa uppgifter kopplade till sekretessbedömning och utlämning.Utöver dessa huvuduppgifter kan även andra uppgifter av handläggande eller administrativ karaktär kopplat till utlämnandeärenden tillkomma.
Självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
Planera och följa upp ärenden
Utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
Avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
Arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
Genomföra och följa upp aktiviteter.
Dina kvalifikationer
Akademisk utbildning inom relevant område, till exempel företagsekonomi och juridik, eller motsvarande
Minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet från fond- och/eller finansbranschen. Med fond- ochfinansbranschen menas banker, fondbolag, kapitalförvaltare, fondadministrativa bolag eller liknande
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Meriterande:
Självgående - Har förmåga att ta ansvar för sin arbetsuppgift och få arbetsuppgiften utförd inom givnatidsramar
Kvalitetsmedveten - Har förmåga att vara noggrann. Är väl medveten om mål och kvalitetsstandard samtlägger ner vikt vid att uppnå dessa
Strukturerad - Har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp ochhåller tidsramar
SamarbetsorienteradArbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser relationsproblem på ett konstruktivt sätt.
Språklig analytisk förmåga, förstår komplexa språkliga skriftliga underlag.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,4 november.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons, Sanna.Perjons@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson