OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som handläggare inom markupplåtelse på Teknik- och serviceförvaltningen arbetar du med frågor som påverkar Örebros medborgare gällande framkomlighet, tillgänglighet och utbud på den allmänna platsen. Nu söker vi en driven och positiv person som har förmågan att se detaljerna som gör skillnad och vill bli en aktiv del i Örebros framtida tillväxt!
Om tjänsten
Uppdraget innebär att förvalta allmän platsmark och bidra till ett framkomligt, tillgängligt och säkert Örebro genom att handlägga ärenden för markupplåtelse. Örebro kommuns vision är att vara Skandinaviens mest attraktiva medelstora stad. I uppdraget som handläggare inom markupplåtelse arbetar du för utveckling av attraktiva uteserveringar och evenemang. Du bidrar till Örebro kommuns vision genom att säkerställa god service i en kvalitativ markupplåtelseprocess som har säkerhet i fokus.
Som handläggare för markupplåtelse handlägger och yttrar du dig i ärenden gällande tillfälliga upplåtelser av mark på allmän plats i Örebro kommun. Du ger råd, stöd och handlägger självständigt uppgifter inom området. Markupplåtelse innebär uteserveringar, event, torghandel, större och mindre enstaka markupplåtelser, t.ex. byggarbetsplatser.
Våra ledord är Förnya - Förenkla - Förbättra. Hos oss blir du en del av en helhet!
Exempel på arbetsuppgifter:
• handlägga ärenden självständigt och effektivt
• driva egna ärenden från start till mål enligt rådande rutiner och i samförstånd med övriga handläggare inom markupplåtelse
• svara på frågor och bemöta synpunkter från medborgare
• arbeta i enlighet med verksamhetens gällande lagar
• hålla dig uppdaterad inom ditt verksamhetsområde
Om arbetsplatsen
Som medarbetare inom Park och gata på Teknik- och serviceförvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi arbetar för att Örebro ska vara en trevlig, trygg och ren stad med säkra och goda kommunikationer samt offentliga miljöer som är tillgängliga för alla. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Som handläggare för markupplåtelse utgår du från kontorsbyggnaden Citypassagen som finns i centrala Örebro.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Som handläggare är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Arbetet innebär många olika kontakter både internt och externt och du behöver därför ha lätt för att bygga och bibehålla relationer för att nå önskvärt resultat. En annan viktig del i uppdraget är att kommunicera med gott bemötande, det gör du genom att ge god service och vägledning i dina kontakter. Du har intresse, vilja och anstränger dig för att hjälpa andra. Rollen kräver även att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett smidigt sätt och reder ut eventuella meningsskiljaktigheter. Du är tydlig i din kommunikation i en bredd av olika sammanhang likväl som i enskilda möten till små och stora grupper. Du Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Vidare är du en person som klarar av att agera utifrån din egen övertygelse. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du lätt kan kommunicera och anpassa ditt budskap gentemot kollegor och andra parter, samt att du skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat högskoleexamen 180 hp som arbetsgivaren bedömer relevant såsom statsvetenskap, samhällsplanering, ekonomi, rättsvetenskap m.m.
• b-körkort med behörighet för manuell växellåda
• god datorvana
Meriterande:
• tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• tidigare erfarenhet av arbete med TA-planer
• goda kunskaper i engelska
• erfarenhet av arbete med olika digitala kartor
• tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• erfarenhet av Office 365
• erfarenhet av fakturering
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast möjligt eller enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Arbetstiden: mån-fre, dagtid med möjlighet till flextid.
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 juni.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner
Vision, Avdelning 012
Facklig expedition
019 - 21 11 93
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67