OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som handläggare tidigare och har en högskoleutbildning? Sök då tjänsten till denna spännande myndighet i Stockholm!
Om uppdraget
Tjänsten är på heltid och kommer pågå från 2023-08-21 till 2023-12-31 med chans till förlängning. De första månaderna sker arbetet på plats på Myndigheten för press, radio och tvs kontor vid Hammarbybacken i Stockholm. Därefter finns det möjlighet att utföra arbetet på distans 2 dagar i veckan. Rekryteringen sker löpande och det är två tjänster som ska tillsättas.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst i att bereda ärenden och skriva förslag till beslut. Du kommer också arbeta med föredragande av ärenden internt och eventuellt även för granskningsnämnden och mediestödsnämnden. Informera om regler och praxis, kommunicera med medie- och distributionsföretag samt med allmänheten ingår också i dina arbetsuppgifter.
Du kan vidare arbeta med att:
- Utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag och fatta beslut i enklare ärenden
- Planera, granska och följa upp ärenden
- Analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
- Genomföra och följa upp aktiviteter
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom juridik eller statsvetenskap och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
För denna tjänst söker vi dig som är ansvarstagande, flexibel och har ett initiativrikt förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Analytisk förmåga och förmåga att se helheter är också egenskaper som behövs i denna tjänst.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson