Handläggare till nytt register på Företagsregistreringsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagssamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vår värdegrund är kompetens, engagemang och kundnytta.
Vi finns i Sundsvall och är drygt 550 anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.
Vi erbjuder ett arbete i en dynamisk miljö med utmanande arbetsuppgifter, ansvar och tid att leva.
- Jobba hos oss!



ARBETSUPPGIFTER
Bolagsverket har fått uppdraget att vara ansvarig för ett nytt register; Registret över verkliga huvudmän. Enheten som blir ansvarig för detta register kommer tillhöra Företagsregistreringsavdelningen. Vi behöver i och med detta fler medarbetare och söker ett antal handläggare som ska utbildas för att kunna handlägga ärenden som rör registrering av verkliga huvudmän. Hoppas du vill anta den utmaningen med oss!

Dina arbetsuppgifter blir att serva allmänhet och Svenskt Näringsliv med granskning och registrering av inkomna handlingar till registret över verkliga huvudmän samt att via telefon ge information om frågor som rör detta register. Det kan även bli aktuellt med att delta i internt utvecklingsarbete då vår verksamhet står i ständig förändring.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en högskoleutbildning som vi anser relevant och/eller arbetslivserfarenhet från liknande verksamhet.

Tidigare erfarenhet av kvalificerad rådgivning - d v s pedagogiskt kunna vägleda kund muntligt och skriftligt både på svenska och engelska och av administrativt arbete är ett krav. Kännedom om Bolagsverkets verksamhet är meriterande.

God språkkänsla och struktur i ditt arbete är mycket viktigt och du ska ha en god datavana och kunna arbeta i och lära dig flera program och system samtidigt.

Dina personliga egenskaper väger tungt. Sammansättningen i gruppen är viktigt då det inledningsvis blir en mindre grupp.
Vi söker dig som är strukturerad, kan fatta egna beslut och har en god samarbetsförmåga. Du ska kunna arbeta målinriktat och ta ansvar när det gäller dina egna och verksamhetens mål. Det är därför viktigt att du har ett positivt förhållningssätt och egen drivkraft samt tar egna initiativ och vill utvecklas. Det gör att du ser möjligheter och tar ett aktivt ansvar för att utveckla verksamheten och arbeta med ständiga förbättringar i vardagen.


ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Marie Thyr
060-18 40 86
Enhetschef Åsa Carlsson

Vik sektionschef Katarina Norell
060-184044
Sektionschef Monica Henriksson
060-18 43 72
Enhetschef Bo Lagerqvist
060- 18 40 08

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Företagsregistreringsavdelningen
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-10-01 För nyanställningar gäller 6 månader provanställning.
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Postadress

Stuvarvägen 21
Sundsvall, 85181

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024