OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med handläggning inom arbetsmarknadsfrågor? Drivs du av att få göra skillnad, både för individer och för samhället i stort? Då har vi en spännande möjlighet för dig!
Här söker vi dig med akademisk utbildning och erfarenhet av handläggning inom a-kassa som vill bidra med samhällsnytta. I den här rollen kan du fördjupa dina kunskaper inom arbetsrätt och regler och villkor inom olika kollektivavtal. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Nu söker vi en handläggare till vår kund som arbetar med omställning. Du kommer arbeta med att handlägga möjlighet till omställningsstöd för arbetstagare som till exempel blivit uppsagda på grund av arbetsbrist eller av annan anledning har rätt till omställningsstöd. Ditt arbete innebär att utreda och göra villkorsbedömningar utifrån omställningsavtalets regelverk. Dina arbetsuppgifter kommer även innefatta att svara på frågor från företag, fackliga representanter och anställda kring deras ärenden.
För att trivas i den här rollen tycker du om att arbeta strukturerat och metodiskt med hjälp av administrativa systemstöd och din förmåga att ge service och agera konsultativt via telefon och mejl. Du kommer att tillhöra ett kunnigt och positivt team om tre personer som värdesätter samarbete och har ett varmt och öppet klimat.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Ta emot ansökningar, bedöma och beräkna villkorsuppfyllnad för att få omställningsstöd utifrån arbetsgivarintyg, lönespecifikationer eller motsvarande och vid behov kontakta fackliga representanter, företag eller anställda.
Kontakta andra aktörer i ärendefrågor som till exempel bolaget som administrerar registret över registrerade omställningsavtal.
Besvara eller vidarebefordra frågor internt från företag, fackförbund och uppsagda som inkommer via mejl och telefon.
Hantera uppsägningar som kommer in vid konkurser genom administrativ kontakt med konkursförvaltare och interna kollegor.
Krav för tjänsten
Akademisk utbildning, exempelvis inom juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning
Tidigare erfarenhet av a-kassehandläggning
Mycket god systemvana och kunskaper i MS Office
Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift
Som person har du lätt för att kommunicera och samarbeta med andra människor. Du gillar att ge god service, är noggrann och har förmåga att arbeta med detaljer. Du är driven och tar gärna egna initiativ samt kan hantera flera parallella uppgifter av administrativ karaktär.
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från så snart som möjligt, med en uppdragslängd på 6 månader. Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-01-15. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.
Artiklar i detta ämnet
- Klientifiera arbetslösa