OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Överförmyndarenheten söker en självständig handläggare med erfarenhet av rekrytering och kommunikation. Enhetens uppgifter är att utöva tillsyn över gode män och förvaltare, fatta beslut i myndighetsärenden, rekrytera och utbilda gode män och förvaltare, granska räkenskaper och digitalisering av verksamheten.
Vi söker dig som kommer med egna genomförbara förslag och ideér och har ett driv framåt. Vi söker dig som har erfarenhet av uppsökande rekrytering och kan ta ett helhetsansvar. En god man och förvaltare bistår en person som på grund av sjukdom inte själv kan fatta beslut om sin person, sina rättigheter eller för sin ekonomi. Rekrytering och utbildning av gode män och förvaltare blir en del av din uppgift och är en central del av enhetens uppdrag. Du behöver vara tålmodig, tydlig och ödmjuk samt vara bra på intern och extern kommunikation då din roll kan liknas vid "spindeln i nätet". Kommunikation i tal, skrift, sociala medier och hemsidan kommer att vara dina verktyg. Du behöver gilla ny teknik, vara strukturerad i ditt arbetssätt och gilla att samarbeta.
I tjänsten ingår dessutom att:
- vara noggran och fatta rätt beslut
- administrativt arbete
- bidra till den digitala effektiviseringen
En framgångsfaktor i rollen som handläggare är att du har en förmåga att självständigt driva frågor framåt, se helheten och samtidigt är lyhörd med ett utpräglat kundperspektiv inom överförmyndarverksamhetens område.
Som handläggare inom överförmyndarenheten gör du skillnad i människors vardag!
Vem är du?
Krav:
- Vi söker dig med examen från högskolan inom HR/kommunikation eller likvärdigt.
- Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna krävs mycket god kunskap i svenska språket, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av att sköta en hel rekryteringsprocess.
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- God datavana och hanterar Office-paketet.
Meriterande:
- Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom kommunikationsområdet med ny teknik och digitalisering.
Personliga egenskaper:
- Dina personliga egenskaper är viktiga för att passa i rollen och vi söker dig som har god initiativförmåga med förmåga att kommunicera och självständigt driva strukturerade processer.
- Handläggningen kräver uthållighet, noggrannhet och ett intresse för både siffror och människor.
Då arbetsplatsen är liten läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Viss kvällstid kan förekomma.
Vi erbjuder dig
Några av våra förmåner är friskvårdspeng, semesterväxling (fler lediga dagar istället för semesterersättning) och årsarbetstid som ger dig viss möjlighet att styra över din arbetstid.
Välkommen till oss!
På överförmyndarenheten i Södertälje kommun arbetar nio personer. Vi handlägger även Nykvarn kommuns överförmyndarverksamhet. Intervjuer kommer att ske löpande. Vi sitter i stadshusets ljusa, moderna lokaler nära pendeltågsstationen i Södertälje centrum.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.