OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker flertalet handläggare som vill arbeta för pensionsmyndigheten som ligger i framkant i utveckling av digitala tjänster och gott kundbemötande. Du kommer att ingå i ett team som ger mycket glädje och motivation till att alltid göra sitt bästa för kunden.
Uppdraget beräknas starta 2022-09-01 eller strax därefter och är på heltid 100% på kontoret i Stockholm med möjligheter till flexibel arbetsplats. Uppdraget beräknas pågå fram till 2022-12-31 men det finns goda chanser till förlängning ända fram till 2023-06-30.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som handläggare på myndigheten möter du kunder i olika kanaler som telefon, mejl och handläggningssystem.
Myndigheten arbetar aktivt med att förstå kundens behov utifrån ett helhetsperspektiv som ska skapa värde för kunderna.
Kommunikationen och interaktionen med kunder, i alla kanaler, är en av de viktigaste framgångsfaktorerna.
Kunderna ska ha möjlighet att använda sig av digitala tjänster, vilket ställer krav på att du på ett pedagogiskt sätt ska kunna informera om detta.
Som handläggare säkerställer du att kunderna får rättssäker och saklig bedömning, information samt administration av sitt ärende eller sin kontakt med myndigheten.
Du levererar ett hjälpsamt, tryggt och professionellt bemötande.
Kvalifikationer
Du har relevant akademisk utbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Det är även värdefullt med goda kunskaper i andra språk. Du är en person som uttryckligen uppskattar kundmöte via telefon, mejl och handläggningssystem och motiveras av att hjälpa andra. Du har förmåga att kommunicera på ett lättförståeligt och tydligt sätt, i tal och skrift och kunna anpassa budskapet utifrån mottagaren.
Du är en påtagligt god lagspelare som trivs med att stötta och uppmuntra andra likväl som du är trygg i att arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter. Du bidrar aktivt med glädje och motivation till din omgivning och ser ett gott samarbete som nyckeln
till framgång. Du är en person som har förmåga att se till helheten i det dagliga arbetet. Du har ett flexibelt och lyhört förhållningssätt och gillar ett omväxlande arbete. Du har hög integritet och värderar professionellt förhållningssätt och gott kundbemötande.
Vid urvalet kommer vi att lägga särskild vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.randstad.se, urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna idag, dock senast 2022-09-05.
Om företaget
Pensionsmyndigheten har cirka 1 600 anställda på åtta orter runt om i landet. Generaldirektören och myndighetens stabsfunktioner finns i Stockholm. Myndigheten leds av en styrelse som är utsedd av regeringen.
Pensionsmyndighetens uppdrag är att administrera och betala ut den allmänna pensionen. Vårt uppdrag är också att ge såväl generell som individuell information om hela pensionen. Detta sammanfattas i följande vision för Pensionsmyndigheten:
Vi gör pensioner enklare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044