Handläggare till Polisens Kontaktcenter i Malmö eller Kalmar

Handläggare till Polisens Kontaktcenter i Malmö eller Kalmar

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vårt ledningsstöd vid PKC Syd söker vi nu två handläggare som är flexibla, engagerade och ansvarstagande. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisregion Syd har cirka 5000 medarbetare. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisens Kontaktcenter
Polisens Kontaktcenter (PKC) i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i alla polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. Via telefon utförs förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.

Vi söker nu två handläggare till PKC Syds operativa ledningsstöd. Den ena med inriktning på rekrytering, utbildning och kompetensutveckling och den andra med inriktning på system, uppföljning, bemanning och inköp.

Det operativa ledningsstödet arbetar på uppdrag av sektionsledningen och är en servicefunktion gentemot verksamheten i stort. Arbetsbelastningen är i perioder hög och det är viktigt att du har förmågan att växla upp vid ökat tempo i verksamheten. Trots olika huvudområden för tjänsterna måste du vara beredd på att stötta där behov finns. Som en del av ledningsstödet är du med och skapar de bästa möjliga förutsättningarna för sektionens ca 220 medarbetare i deras möte med medborgarna.

Inom PKC Syds operativa ledningsstöd hanteras bland annat:

• Utbildning och rekrytering
• Kvalitativ och kvantitativ uppföljning
• Metodutveckling
• Utveckling av det utökade uppdraget, utredning och lagföring
• Lokalfrågor
• IT/teknik och inköp
• Remisser och beredningar
• Verksamhetsplanering
• Övergripande arbetsmiljöfrågor
• Administration

Som handläggare i PKC Syds operativa ledningsstöd arbetar du även mycket nära sektionschefen och utgör ett viktigt stöd till funktionen. Vi är en liten grupp med många beröringspunkter i våra arbetsuppgifter vilket ställer krav på tät kommunikation och stöttning medlemmarna emellan. Som person behöver du därför vara ansvarstagande och ödmjuk. Du har också en utpräglad samarbetsförmåga. Som en del av det operativa ledningsstödet förutsätts du ständigt sträva efter att förbättra arbetssätt och metoder kopplade till ditt uppdrag. Vi erbjuder en spännande miljö där du får vara en del av PKC Syds utveckling och bidra till en ännu bättre verksamhet!

Verksamheten är fördelad mellan Malmö och Kalmar och aktuell placeringsort är Malmö eller Kalmar.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna hos en handläggare i det operativa ledningsstödet inkluderar bland annat:

• Uppföljning av sektionens verksamhetsresultat
• Uppföljning av sektionens bemanning
• Beställningar och inköp
• Planering och genomförande av rekrytering
• Planering och samordning av introduktion och utbildning för nya medarbetare
• Planering samt genomförande av utbildning samt fortbildning
• Administration och protokollföring
• Rese- och kalenderbokningar
• Ansvar för uppdatering av sektionens interna arbetsyta
• Andra på PKC Syd förekommande arbetsuppgifter

Andra arbetsuppgifter kan förekomma.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av Officepaketet och Excel
• Erfarenhet av att arbeta med skriftlig kommunikation
• Erfarenhet av samverkan med interna/externa parter

Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
• att jobba med uppföljning
• att jobba med systemutveckling
• arbete med inköp inom offentlig verksamhet
• rekrytering, utbildning och kompetensutveckling

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och snabbt kunna skifta fokus mellan olika arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för administrativa uppgifter och är engagerad, lösningsinriktad och tar ansvar för ditt arbete. Du besitter även förmågan att bearbeta stora mängder information och göra den lättillgänglig för mottagaren. Utöver ovanstående är du noggrann, uthållig och har förmåga att prioritera, även under hög arbetsbelastning.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställning: Handläggare med funktion som handläggare
Arbetsort: Malmö alternativt Kalmar
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: enligt överenskommelse

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Behöver du komplettera din ansökan eller om du harskyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar HR-konsult Ulla Berggren, ulla.berggren@polisen.se

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024