Handläggare till PRA Group

Handläggare till PRA Group

Arbetsbeskrivning

PRA Group växer och söker nu en inkassohandläggare till sitt nya kontor i Solna. Har du erfarenhet av kundbemötande och vill ta nästa steg i karriären i en spännande och mångsidig roll? Då är det dig vi söker! Hos PRA Group strävar de för att medarbetarna ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
PRA Group är en internationell koncern som har verksamhet i 16 länder. Koncernens svenska bolag, PRA Group Sverige, är ett inkassobolag som arbetar med ett långsiktigt fokus och som värderar kundvård högt. I rollen kommer du att jobba i ett team om ca åtta kollegor där hjälp och stöttning aldrig är långt bort. Kontoret är idag placerat i centrala Uppsala men kommer att flytta till Solna, nära beläget pendelstationen, under första kvartalet 2023.

#

Du erbjuds


* En företagskultur som genomsyrar omtanke
* En utvecklande och flexibel roll där du har möjlighet att påverka ditt arbetssätt
* En roll inom ett bolag som strävar efter en högpresterande kultur och tillhör de världsledande aktörerna inom sin inriktning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som inkassohandläggare förhandlar och säljer du skuldfrihetslösningar till PRAs kunder via in- och utgående telefonsamtal. Ditt uppdrag är att i dialog med såväl betalande som icke betalande kunder komma fram till en möjlig lösning utifrån kundens individuella situation. Utöver detta har du kontakt med myndigheter, gör rättsliga åtgärder hos kronofogden samt sköter administration i systemet.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:


* Förhandla, besluta och hitta lösningar för bolagets kunder
* Göra och omförhandla amorteringsplaner med befintliga och icke-befintliga kunder
* Skicka ärenden till Kronofogdemyndigheten
* Bedöma skuldsaneringsförslag och följa upp skuldsaneringsplaner
* Hantera kontakter med myndigheter och tillhörande förvaltning i systemet


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad gymnasieutbildning
- Har erfarenhet av kundkontakt via telefon
- Har goda kunskaper i svenska och engelska

Som person är du


* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Solna, initialt Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Urvalsprocessen kommer att bestå av både tester och intervjuer. Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 13 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024